| کد خبر: 198993 |

◄ اعتماد گسترده صنعت هواپیمایی روسیه به هواپیماهای غربی

نشانه‌ها حاکی از آن است که سهم هواپیماهای ساخته شده غربی در ناوگان هواپیمایی روسیه رو به افزایش خواهد بود چرا بر اساس تحلیل‌های انجام شده از سوی یک انتشارات روسی، اعتماد گسترده صنعت هواپیمایی روسیه به هواپیماهای غربی اکنون از 90 درصد فراتر رفته است. علاوه بر این این تحقیقات نشان می‌دهد که احتمالاً سهم غالب هواپیماهای ساخت خارجی در ناوگان جمعی روسیه افزایش می‌یابد.

تین نیوز

نشانه‌ها حاکی از آن است که سهم هواپیماهای ساخته شده غربی در ناوگان هواپیمایی روسیه رو به افزایش خواهد بود؛ بر اساس تحلیل‌های انجام شده از سوی یک انتشارات روسی، اعتماد گسترده صنعت هواپیمایی روسیه به هواپیماهای غربی اکنون از 90 درصد فراتر رفته است. علاوه بر این این تحقیقات نشان می‌دهد که احتمالاً سهم غالب هواپیماهای ساخت خارجی در ناوگان جمعی روسیه افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز، داده‌های به کار رفته در این بررسی از بانک اطلاعاتی Rosaviatsiya از تاریخ 31 ژوئیه سال 2019، همراه با سایر اطلاعات جمع آوری شده از منابعی مانند وب‌سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی شخصی و همچنین سایت‌های ردیابی هواپیمایی است.

این آمار نشان می‌دهد که 43 شرکت هواپیمایی روسیه با 985 فروند هواپیما فعالیت می‌کنند و 93.6 درصد از این ظرفیت توسط 20 شرکت هواپیمایی بزرگ کشور جابجا می‌شوند که به صورت جمعی 807 هواپیما را اداره می‌کنند .

براساس اعلام وزارت حمل‌ونقل روسیه ، سال گذشته تنها 6.4 درصد از کل ترافیک یا 7.4 میلیون مسافر (از 116.1 میلیون مسافر حمل شده توسط شرکت‌های هواپیمایی روسیه) توسط هواپیماهای ساخت روسیه جابجا شده‌اند .

به طور کلی ، این تحقیقات نشان می‌دهد که ناوگان روسی از سال 2015 تاکنون 17 درصد کاهش‌یافته است. در بین هواپیماهای میان برد ، ایرباس 320 نئو محبوب‌ترین هواپیما محسوب می‌شود و 292 فروند آن عملیاتی است. ناوگان این هواپیما از سال 2015 بیش از17 درصد رشد داشته و از بوئینگ 737 با 219 فروند هواپیما جلوتر است .

در بخش هواپیماهای منطقه‌ای ، سوپر جت 100 که در حال حاضر تنها هواپیمای داخلی ساخته شده در روسیه است ، با 86 فروند هواپیما مدیریت می‌شود و از نظر تعداد ، 9 درصد کل ناوگان منطقه‌ای روسیه را به خود اختصاص می‌دهد.

نشانه‌ها حاکی از آن است که سهم هواپیماهای ساخته شده غربی در ناوگان هواپیمایی روسیه رو به افزایش خواهد بود ، خصوصاً به دلیل تمدید رژیم مالیات بر ارزش افزوده صفر برای واردات هواپیماهای ساخت خارج به روسیه تا ژانویه 2023 ، تصمیمی که همچنان جذب هواپیماهای ساخت خارج به ناوگان روسیه را به دنبال خواهد داشت.

منبع: انجمن شرکتها‌ی هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.