| کد خبر: 198927 |

۵۰۰۰ کیلومتر از راه های خراسان رضوی نیازمند روکش آسفالت

حدود ۵۰۰۰کیلومتر از راه‌های بین شهری و روستایی نیازمند اجرای روکش آسفالت است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: قیر اختصاص یافته به این اداره کل صرفا جهت انجام روکش آسفالت راه‌ها بوده که به پیمانکاران یا در قالب قراردادهای منعقده تحویل داده شده است و یا به صورت امانی جهت اجرای لکه‌گیری و روکش‌های موضعی تحویل ادارات راهداری شهرستان‌ها می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا خجسته بیان کرد: با توجه به قدمت و خرابی رویه آسفالت اکثر راه‌ها، کاهش سهمیه استان باعث تاخیر در اجرای راه‌ها، ایجاد مخاطرات جاده ای و درنتیجه گلایه و شکایت رانندگان و استفاده‌ کنندگان از راه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش و محدود شدن اعتبارات، تخصیص قیر می‌تواند منجر به تقویت بنیه مالی پیمانکاران و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شود.

خجسته عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۴هزار و ۹۷۵کیلومتر از راه‌های بین شهری و روستایی نیازمند اجرای روکش آسفالت است که با توجه به اولویت‌بندی و به تناسب اعتبارات اختصاص یافته، روکش آسفالت راه‌ها در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، پروژه‌های راهسازی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی بوده و با وجود کاهش اعتبارات و تخصیص قیر، عملیات روکش آسفالت و ترمیم راه‌ها تعطیل نشده و ادامه دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به نیاز حدود ۳۰هزار تنی استان، تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده و از ابتدای سال۹۸ میزان ۲هزار و ۳۳۰تن قیر معادل ۷۰میلیارد ریال به اداره کل جهت پروژه‌های روکش آسفالت تخصیص یافته و تا پایان سال مالی قطعا بیشتر خواهد شد؛ در قانون بودجه سال جاری نیز قیر رایگان حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر قیر به پروژه‌ها بر اساس پیشرفت فیزیکی تخصیص داده شود و نظارت لازم نیز به عمل آید، مشکلی ایجاد نمی‌شود تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، قیر رایگان می‌تواند به عنوان تامین بخشی از هزینه‌های اجرای پروژه‌ها پرداخت شود و این موضوع تسریع در اجرای پروژه‌ها را به همراه خواهد داشت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان راهداری با شرکت نفت پاسارگاد در سال جدید، عنوان کرد: طی این قرارداد شرکت نفت پاسارگاد متعهد شد ۲۰۰هزار تن انواع قیرهای تولیدی را طی ۴مرحله در اختیار پیمانکاران طرف قرارداد ادارات کل راهداری استان‌ها قرار دهد که سهمیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مرحله اول، ۲هزار و ۳۳۰تن است.

خجسته ادامه داد: در قانون بودجه سال جاری مبلغ ۶هزار میلیارد تومان بابت خرید قیر برای وزارتخانه‌های راه و شهرسازی کشور، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده که در صورت تحقق و تخصیص کامل، قطعا راهگشا خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.