| کد خبر: 198899 |

مقصران حادثه قطار تبریز - مشهد چه کسانی هستند؟

حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش قطار تبریز - مشهد گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

تین نیوز

 حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش قطار تبریز - مشهد گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از ایلنا، خبر کوتاه و تلخ بود؛ برخورد دو قطار مسافربری تبریز - مشهد به شماره ۴۸۰ و سمنان - مشهد به شماره ۳۹۴ و حریق گسترده در دو واگن اما روایت صبح شوم قطار ۷۰۰ زائر امام رضا(ع) در سمنان چه بود؟

پنجم آذرماه سال ۹۵ در تقویم آذربایجان شرقی روز سیاهی است؛ برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل هموطنان تبریزی ( زائران آذربایجانی که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهرادت امام رضا) عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی از دود و آتش را در این روز ثبت کرد.

حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفتخوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: جریانی وجود دارد که ترجیح دادند که مجلس دهم شاهد قرائت حادثه نباشد و این دهن کجی به نمایندگان مجلس و مردم آذربایجان است. 

در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به آذربایجان شرقی مردم این استان به ویژه داغداران این حادثه انتظار دارند؛حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همانند دیگر حوزه‌ها به این پرونده نیز ورودی داشته و با دستورات ویژه مقصران این حادثه مشخص و محاکمه شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.