| کد خبر: 198891 |

تحصیل رایگان معلولان در دانشگاه‌های سراسری و غیردولتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در جلسه هیات دولت تصویب شد و براین اساس تمام معلولان در دانشگاه‌های سراسری و غیردولتی از آموزش رایگان بهره‌مند می‌شوند.

تین نیوز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در جلسه هیات دولت تصویب شد و براین اساس تمام معلولان در دانشگاه‌های سراسری و غیردولتی از آموزش رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، اظهارداشت: امروز آیین نامه اجرایی ماده ۹، ۱۲ و ۱۳ تصویب شد و آیین نامه ۹ به استفاده از معافیت پرداخت هزینه‌های تحصیلی آموزش عالی معلولانی که به مراکز آموزش عالی دسترسی دارند مربوط می‌شود و ماده ۱۲ به پرداخت یارانه‌ای کارفرمایانی مرتبط است که برای ارتقای سطح کارآیی و توانمندسازی معلولان، آنها را در واحدهای تولیدی خود به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ماده ۱۳ نیز مربوط به کمک به حق بیمه سهم کارفرمای معلولانی است که در واحدهای تولیدی به کار گرفته می‌شوند؛ با معافیت از حق بیمه کارفرما کمک جدی برای به کارگیری معلولان می شود.

وزیر کار در ادامه درباره منابع اختصاصی لایحه بودجه ۱۳۹۹ در بحث اشتغال، گفت: هنوز لایحه‌ای به مجلس ندادیم اما مصمم هستیم اعتبار مورد نیاز برای بند الف تبصره ۱۸ قانون را با به صورت کامل و جامع و از منابع قابل تحقق تامین کنیم.

وی افزود: همچنین در صدد هستیم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با کمک مجلس شورای اسلامی منابع درآمدی مطمئن برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی کنیم.

شریعتمداری در ادام درباره استخدام خبرنگاران و فعال فضای مجازی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برخی از این افراد در دوره‌های قبل در وزارتخانه مشغول به کار بودند.

وزیر کار گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای شرکت‌های زیرمجموعه متعددی است و به طور طبیعی در بخش روابط عمومی و ارتباطات خود از اشخاص باتجربه استفاده می‌کند.

وی اظهارداشت: عمده استخدام‌ها براساس قراردادهای موقت و دائمی است و استخدامی رسمی دولتی نیست و این طبیعت سازمان های دولتی است که این کار را انجام می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.