| کد خبر: 198888 |

◄ لطفاً دست‌تان را از جیب مردم خارج کنید

خودرویی‌ها به مردم بگویند چقدر دیگر بپردازند تا آنها راضی شوند خوب است؟

تین نیوز

چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی در نشست اتاق بازرگانی گفت: در مورد خودرو‌سازی‌ها، به شخصه در ابتدا قبول نداشتم که نقدینگی را در اختیار خودروسازان قرار بدهیم. به‌دلیل اینکه مطمئن بودم مانند سال‌های گذشته نقدینگی‌ها را هدر می‌دهند. اما آن‌ها به ما قول دادند شش ماه بعد همه چیز درست می‌شود. آن‌ها ده بار گفته‌اند، شش ماه دیگر درست می‌شود. اما نه تنها درست نشده، بلکه بدتر هم شده است.

به گزارش تین نیوز، عبدالناصر همتی افزود: آنها خودشان می‌خواهند همه چیز به نفعشان باشد و هر چه گفتند بانک مرکزی بگوید چشم. تا صحبتی هم می‌کنیم می‌گویند این همه کارگر داریم و اگر آسیب ببینیم بحران ایجاد می‌شود. تا کی می‌خواهیم این خودروسازی فشل را ادامه دهیم؟ بانک مرکزی چرا باید تاوانش را بدهد؟

اگرچه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این اظهارات رئیس کل بانک مرکزی که گفته «چرا باید بانک مرکزی تاوان خودروسازی فشل را بدهد»، تاکید کرده است «رئیس کل بانک مرکزی خودش اعلام کرده و خودش نیز باید این موضوع (فشل بودن خودروسازی)‌ را ثابت کند» اما نقدهایی نیز بر اظهارات این چنینی برخی چهره‌ها از «خودورسازان» در رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز، پس از انتشار این خبرها، کانال تلگرامی «صرفاً جهت اطلاع*» نوشت: رئیس کل بانک مرکزی چند روز پیش از ناکارآمدی صنعت خودرو و نارضایتی شدید مردم از تولیدات بی‌کیفیت انتقاد کرد و گفت تا چه زمانی باید از صنعت فشل خودرو حمایت کرد؟

این سخنان که سال‌هاست توسط مردم عنوان می‌شود، باعث حمله برخی گروه‌های وابسته به صنعت خودرو شد. آنها تهدید کردند آیا بانک مرکزی توان تامین مالی واردات خودرو در صورت عدم فعالیت این صنعت را دارد؟ آنها همچنین عنوان کردند که نظام بانکی فشل است.

اما این واکنش خودرویی‌ها نمی‌تواند چیزی از اصل ناکارآمدی و آشفتگی در این صنعت را کم کند. سوال واضح است و اتفاقاً همتی حرف مردم را زده. مردم سوال دارند و از وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو ناراضی اند.

در واقع باید از صنعت خودرو و گردانندگان آن پرسید که آیا مقصر در جا زدن تولیدات خودرویی، ‌بی‌کیفیت بودن قطعات، بی‌توجهی نسبت به خواست مردم و ناتوانی در رقابت با تولیدات خارجی،‌ بانک‌ها هستند؟ اگر بانک‌ها تسهیلات نمی‌پرداختند امروز این صنعت در کجا بود؟ مگر همین چند سال پیش نبود که بن بست فروش تولیدات با تسهیلات نظام بانکی حل شد؟

احتمالاً مقصر کشته‌های رانندگی هم بانک‌ها هستند؟ نکته آخر اینکه خودرویی‌ها به مردم بگویند چقدر دیگر بپردازند تا آنها راضی شوند خوب است؟

لطفاً دست‌تان را از جیب مردم خارج کنید!

* این کانال ربطی به سازمان صدا و سیما ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.