| کد خبر: 198785 |

رئیس پلیس راه کشور:

◄ افزایش واژگونی و سوانح/ رانندگان از سرعت غیر مجاز پرهیز کنند

رئیس پلیس راه کشور، رانندگان در شرایط بارانی و لغزندگی محور در وهله اول سرعت مجاز را رعایت کنند و از عجله وشتاب در سفر بپرهیزند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی گفت: به جز محورهای منتهی به استان خراسان رضوی به واسطه عزیمت زائران به حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا، بقیه راه‌ها در سطح کشور باز و تردد در آن‌ها به رغم بارش‌ها جریان دارد.

سید تیمور حسینی با اشاره به افزایش نزولات جوی طی هفته گذشته که مصادف شد با حرکت زائران به سمت خراسان رضوی و مشهد مقدس، اظهار کرد: متاسفانه در این مدت شاهد سوانح و واژگونی در جاده‌ها بوده‌ایم که می‌طلبد رانندگان در شرایط بارانی و لغزندگی محور در وهله اول سرعت مجاز را رعایت کنند و از عجله وشتاب در سفر بپرهیزند.

وی به رانندگانی که قصد سفر در شرایط جوی زمستانی را دارند، توصیه کرد: قبل از سفر از سلامت خودرو خود کاملاً اطمینان حاصل کنند و تجهیزات کامل  به ویژه به منظور سفر به محورهای زمستانی و استان‌های سردسیر که بارش در آن‌ها بیشتر به صورت برف است را به همراه داشته باشند.

به گفته حسینی، طی دو روز گذشته چند محور روستایی در استان‌های سمنان، لرستان، کرمان به علت جاری شدن سیلاب و خسارات وارده به چند پل کوچک در این مسیرها با انسداد چند ساعته مواجه بود که با تلاش راهداران خوشبختانه این مشکلات نیز برطرف شد.

وی به انسداد موقت محور پلدختر به لرستان اشاره داشت و افزود: آمادگی خوب راهداری موجب شد تا تردد در این مسیر پس از چند ساعت به حالت عادی بازگردد.

سردار حسینی به انسداد جاده چالوس در زمان کوتاه به علت ریزش کوه در این محور پرداخت و عنوان داشت: محور چالوس به تهران به دلیل برخورداری از بافت کوهستانی در بازه کوتاهی با ریزش سنگ و ورود آن به جاده مواجه شد که در کم‌ترین زمان نسبت به بازگشایی آن اقدام شد.

این مقام مسئول با بیان این‌که محور شمشک به دیزین نیز به علت ناایمن بودن مسیر در طول بارش‌های اخیر با ممنوعیت تردد از وی پلیس همراه شده است، گفت: در حال حاضر به جز محور شمشک به دیزین ممنوعیت تردد در هیچ یک از محورهای مواصلاتی کشور اعمال نمی‌شود.

رئیس پلیس راه کشور به این نکته نیز پرداخت که، محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین به طور کلی برداشته شده و ترانزیت کالا از مرزهای چزابه، شلمچه، خسروی و مهران به مانند سابق در جریان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.