| کد خبر: 198780 |

راه آهن میانه - بستان آباد تا آخر آبان افتتاح می‎شود

پروژه راه آهن میانه-بستان آباد، آخرین مراحل خود را طی می‌کند و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و طبق قول‌های شرکت زیر ساخت، این پروژه تا آخر آبان ماه جاری افتتاح می‎شود.

تین نیوز

فرماندار بستان آباد گفت: پروژه راه آهن میانه-بستان آباد، آخرین مراحل خود را طی می‌کند و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و طبق قول‌های شرکت زیر ساخت، این پروژه تا آخر آبان ماه جاری افتتاح می‎شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی موسوی با بیان اینکه پروژه راه آهن میانه-بستان آباد به مرحله‌ای رسیده است که بازدیدهای روزانه از آن انجام می‌شود، اظهار کرد: استاندار آذربایجان شرقی، معاون عمرانی استاندار و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به طور مکرر از این پروژه بازدید می‌کنند تا هر چه سریع‎تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: خط آهن، کاملا به اتمام رسیده و برخی نواقصات جزیی ایستگاه نیز در مرحله رفع شدن است.

وی بیان کرد: افتتاح راه آهن، گامی برای تحقق تبدیل شهرستان بستان آباد به هاب لجستیک و منطقه ویژه اقتصادی است.

فرماندار بستان آباد در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر تاریخی اوجان گفت: پروژه‌ای پژوهشی در این منطقه از طرف دانشگاه تهران در حال اجرا بوده و کاوش‌های سالانه تاریخی در این بخش انجام می‎شود.

وی بیان کرد: در جلسه‎ای با موضوع اعتبارات سال 99 که با معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی داشتیم، مطرح شد که میراث فرهنگی قصد دارد اینجا را به یک مرکز ملی تبدیل کند که در صورت تحقق این مهم، کاوش‌ها نیز ملی شده و مشکلاتمان از نظر تشکیل تیم پژوهشی دائمی و حفاظت منطقه نیز برطرف می‎شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل پروژه‌های پژوهشی میراث فرهنگی، مشکل بودجه است، گفت: با این وجود، شهرستان بستان آباد در زمینه  پروژه‌های در دست اجرا در وضعیت بهتری قرار داشته و پروژه خانه پدری شهریار، پل سعیدآباد، شهر تاریخی اوجان و یادمان شهدای گمنام از جمله این پروژه‌ها هستند.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشارکت سرمایه گذاران خارجی در برخی پروژه‌های شهرستان بستان آباد، اضافه کرد: آخرین پروژه، نیروگاه گازی 20 مگاواتی است که برای اولین بار در استان با مشارکت سرمایه‌گذار سوئدی و با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیون یورو به مدار وصل شده و در دست بهره‌برداری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان بستان آباد در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و میراث فرهنگی، گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی مانند هویج، سیب زمینی، قارچ بوده و بیش از نیمی از قارچ مورد نیاز استان در بستان آباد تولید می‎شود.

وی بیان کرد: در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی به منظور ایجاد ارزش افزوده بالا نیز گام‌هایی برداشته شده است و چند واحد فرآوری نیز افتتاح شده و چند مورد دیگر نیز در دست احداث هستند و از واجدین شرایط و متقاضیان برای افتتاح واحدهای فرآوری دعوت می‎‌کنیم.

فرماندار بستان آباد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان برای تحقق مهاجرت معکوس اظهار کرد: 11 روستای این شهرستان خالی از سکنه است، در زمینه گاز و برق رسانی به روستاها اقدامات خوبی انجام شده است و آخرین سری روستاهایی که گازرسانی شده‌اند، 17 مورد است.

وی بیان کرد: تعدادی نیز با تمایل خودشان، در روستاهای نزدیک ساکن شده‌اند و این، گامی به سمت تجمیع روستاهاست، اگر این مهم، زودتر انجام می‎شد، اعتبارات هم به درستی تخصیص پیدا می‌کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت راه‌ها یکی از عمده مشکلات شهرستان بود که در طول 45 روز گذشته، 40 هزار تن آسفالت ریزی انجام شده است. کل راه‎های روستایی یا روکشی و یا لکه گیری شده‌اند و راه دسترسی راه آهن نیز پس از تعیین تکلیف آسفالت می‎شود.

فرماندار بستان آباد گفت: روکش جاده تبریز-بستان آباد و آزادراه در حال اجرا بوده و پروژه آسفالت مسیر روستای باش کند به طول هشت کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌های حوزه راه است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، طی یک ماه آینده هیچ مشکلی در حوزه راه نخواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.