| کد خبر: 198774 |

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه:

شهرداری‌هایی که لایروبی نکردند، منتظر برخورد قانونی باشند

اگر با وجود این تذکرات شهرداری‌ها اقدام به لایروبی جوی‌ها و رفع موانع سد راه آب نکنند، برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: اینکه کمبود اعتبارات وجود دارد دلیل نمی‌شود که شهرداری‌ها کانال‌ها و جوی‌های آب را در فصل بارندگی لایروبی نکنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلیل بالایی  با اشاره به اینکه در بارندگی‌های اخیر در برخی از شهرهای استان آبگرفتگی معابر را شاهد بودیم، افزود: این آبگرفتگی چند دلیل اصلی داشت که تغییرات اقلیمی و افزایش شدت بارش‌ها یکی از این عوامل بود.

وی از بارش حدود 30 میلی‌متری طی حدود 14 ساعت یاد کرد و ادامه داد: در گذشته این میزان بارش گاهی در دو روز رخ می‌داد و اکنون به دلیل تغییرات اقلیمی شدت بارش‌ها افزایش یافته و بخشی از آبگرفتگی‌ها را اجتناب ناپذیر می‌کند که البته این موضوع فقط مختص به استان و حتی کشور ما نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش دیگری از این مشکلات ناشی از کم کاری برخی از شهرداری‌های استان بوده که لایروبی کانال‌های آب را درست انجام ندادند.

بالایی از وجود 32 شهرداری در کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه بیش از 25 شهرداری کار خود را در زمینه لایروبی به درستی انجام دادند، عنوان کرد: فقط چند شهرداری کم کاری کردند که تذکرات لازم از سوی استاندار به آنها داده شده است.

وی اظهار کرد: اگر با وجود این تذکرات شهرداری‌ها اقدام به لایروبی جوی‌ها و رفع موانع سد راه آب نکنند، برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه یادآور شد: اگر به دلیل کم کاری شهرداری‌ها در زمان بارندگی‌ها مشکلی برای کسی پیش بیاید، مسئولیت آن با شهرداری است.

بالایی با بیان اینکه کمبود اعتبارات را قبول داریم اما توجیهی برای لایروبی نکردن کانال و جوی‌های آب نیست، افزود: از شهرداری‌ها توقع اصلاح نقاط را نداشتیم که نیاز به اعتبار داشته باشد.

وی گفت: پاکسازی جوی‌ها و کانال‌ها اعتبار خاصی نیاز ندارد و شهرداری‌ها می‌توانند با همین تجهیزات و ماشین آلاتی که در اختیار دارند، کار خود را انجام دهند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اگرچه اعتبار مجزایی برای لایروبی در اختیار دستگاه‌ها قرار نگرفته، اما از محل اعتبارات سیل منابعی در اختیار دارند که می‌توانند از آن استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.