| کد خبر: 198721 |

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح کرد:

◄ تمهیدات و برنامه‌های جابه‌جایی زائران مشهد مقدس

هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر و افزایش سفر زائران امام رضا به مشهد مقدس، بالغ بر 6000 دستگاه اتوبوس مورد نیاز جابه‌جایی زائران تأمین و آماده‌سازی شده است.

تین نیوز

هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر و افزایش سفر زائران امام رضا به مشهد مقدس، بالغ بر 6000 دستگاه اتوبوس مورد نیاز جابه‌جایی زائران تأمین و آماده‌سازی شده است. 

به گزارش تین نیوز به روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جابه‌جایی، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبر اظهار داشت: زمان اجرای طرح جابه‌جایی زائران در ایام پایانی ماه صفر، از روز دوشنبه 6 آبان ماه لغایت روز جمعه 10 آبان ماه به مدت 5 روز تعیین و برای این دوره، بالغ بر 6000 دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی زائران تأمین شده است. 

وی افزود: از این تعداد ناوگان، 1350 اتوبوس در استان خراسان رضوی موجود است و 4650 دستگاه با مشارکت سایر استان‌ها آماده‌سازی شده است.

قربانی با بیان این که در سال گذشته، 5 / 4 میلیون نفر زائر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر کردند، افزود: از این تعداد بالغ بر 650 هزار نفر با ناوگان عمومی جابه‌جا شدند که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌جاری این رقم با 10 درصد افزایش به750 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که در میان استان‌های کشور، مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان‌شمالی و جنوبی، یزد، سمنان، فارس و کرمان از نظر تأمین ناوگان از اهمیت بیش‌تری برخوردارند.

معاون حمل و نقل این سازمان، همچنین از آمادگی گشت‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: بالغ بر 359 گشت راهداری در جاده‌ها مستقر می‌شوند و 35 راهدارخانه و 40 مجتمع خدماتی–رفاهی بین‌راهی آماده‌ خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وی افزود: از 2 آبان‌ماه تا 10 آبان‌ماه محدودیت شبکه سیر شرکت‌های حمل و نقل مسافربری لغو شده و تمام شرکت‌ها به مقصد مشهد مقدس، از حداکثر ظرفیت سرویس‌دهی ناوگان خود بهره‌گیری می‌کنند. 

قربانی خاطرنشان کرد: ستادهای حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری مشهد با محوریت پایانه مسافربری امام رضا (ع) جهت هماهنگی، پاسخگویی و نظارت بر عملکرد شرکت‌ها تشکیل شده است. همچنین 5 پارکینگ شماره‌تلفن‌های پایان مسافربری امام رضا 38519502-051 و پایانه مسافربری معراج 05136910370 آماده پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به شکایات هم‌وطنان عزیز است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.