| کد خبر: 198713 |

مدیرکل راه آهن قم:

ایستگاه راه آهن قم قابلیت تبدیل به مرکز توسعه حمل و نقل محور را دارد

ایستگاه مرکزی راه آهن قم با ویژگی های منحصربه‌فردی که دارد، قابلیت تبدیل به مرکز توسعه حمل و نقل محور (TOD) را دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن قم گفت: ایستگاه مرکزی راه آهن قم با ویژگی های منحصربه‌فردی که دارد،  قابلیت تبدیل به مرکز توسعه حمل و نقل محور (TOD) را دارد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛  ایستگاه مرکزی راه آهن قم با قرار گرفتن در مرکز شهر، فاصله کمتر از هزار متر تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه و نزدیکی به ایستگاه مترو، می‌تواندبه مرکز TOD تبدیل شده و خدمات ارزشمندی را در حوزه حمل و نقل در اختیار شهروندان قرار دهد. 

محسن اعتماد بر ضرورت جانمایی مناسب برای ایجاد پارکینگ در اطراف ایستگاه مرکزی راه آهن قم تأکید کرد و گفت: سکونتگاه های شهری می‌تواند بر اساس این توسعه حمل و نقل محور در اطراف ایستگاه راه آهن قم ساماندهی شده و انواع ارتباطات درون شهری را به مردم ارائه دهد. 

مدیرکل راه آهن قم از موافقت برای نصب یک دستگاه «ایکس ری» در ورودی ایستگاه راه آهن خبر داد و گفت: ایستگاه راه آهن قم پس از ایستگاه های تهران و مشهد، سومین رتبه را در جابجایی مسافر به خود اختصاص داده است، از این رو باید مسائل امنیتی و انتظامی را نیز بسیار مورد توجه قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده رمپ برقی ایستگاه راه آهن قم نیز نصب میشود، خاطرنشان کرد: به منظور بهبود و ارتقاء سطح خدمات رسانی به مسافران، طرح توسعه ایستگاه قم در دستور کار قرار گرفته و با مشخص شدن پیمانکار مناسب، عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود. 

اعتماد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ۶ رام قطار در مسیر رفت و برگشت به مشهد با ضریب اشغال ۹۵ درصد فعال است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: درمسیر رفت و برگشت به تهران نیز در حال حاضر ۸ رام قطار راه اندازی شده که با رایزنی های انجام شده با قطارهای حومه ای و افزایش ضریب اشغال، تعداد قطارها در این مسیر به ۶ رام قطار رفت و ۶ رام قطار برگشت افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

واقع بودن ایستگاه قم در هسته مرکزی شهر، اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.