| کد خبر: 198712 |

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی خبر داد:

۲۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن بیرجند به یونسی تخصیص یافت

برای پروژه راه‌آهن بیرجند به یونسی در طی دو هفته گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت:برای پروژه راه‌آهن بیرجند به یونسی در طی دو هفته گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید کمال‌ الدین میرجعفریان اظهارکرد: همت و تلاش دولت بر تسریع پروژه راه‌آهن زاهدان – بیرجند و اتصال به راه آهن بافق- مشهد و از جمله در قطعه ۱۶(بیرجند به یونسی) دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کل اعتبار در نظر گرفته شده برای ۳۲ کیلومتر راه‌آهن قطعه ۱۶ در مسیر بیرجند به یونسی حدود ۹۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: برای این پروژه از قبل چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده بود که در طی دو هفته گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این تخصیص افزوده شد.

میرجعفریان با تبیین برخی از اهداف پروژه کریدور ریلی شرق کشور ادامه داد: با عملیاتی شدن این پروژه در سه نقطه مرز میلک و ماهیرود با افغانستان، مرز میرجاوه با پاکستان و در سرخش با ترکمنستان ارتباط ریلی خواهیم داشت.

وی بیان‌کرد: اتصال به شبکه ریلی از نظر کاهش مصرف سوخت نیز بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که می‌توان‌گفت جابه‌جایی بار و کالا با قطار دو برابر نسبت به جابه‌جایی با کامیون از منطر سوخت و هزینه صرفه‌جویی دارد.

معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از آنجایی که در خراسان‌جنوبی هر روز شاهد تلفات جاده‌ای و از دست دادن تعدادی از هم استانی‌های عزیز هستیم اتصال به شبکه ریلی در مرکز استان نقش مهمی در کاهش این آسیب خواهد داشت.

میرجعفریان با اشاره به اینکه ذخایر معدنی معادن خراسان جنوبی به ۴.۵ میلیارد تن پیش‌بینی شده است، گفت: اتصال به شبکه‌ریلی در مرکز استان نقش مهمی در جابه‌جایی و صادرات این حجم از ذخایر معدنی و البته فراورده‌های آن دارد.

وی اظهارکرد: البته خراسان‌جنوبی در شهرستان طبس ۳۶۰ کیلومتر اتصال  به شبکه ریلی دارد و عملیاتی اجرایی فردوس به ایستگاه جزین به طول ۷۱ کیلومتر نیز آغاز شده که در این پروژه نیز در عرض سه ماه ۱۰ کیلومتر خاک‌ریزی شده است.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: تأکید مجموعه استانداری همواره بر این است که در پروژه‌های عمرانی چه مسکن محرومان و چه پروژه راه‌آهن از توان و نیروی متخصص و کارگران خود استان استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.