| کد خبر: 198707 |

◄ ثبت ۱۳ میلیون تردد در جاده‌های استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، از ثبت ۱۳ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۶۹ تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در مهرماه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، از ثبت ۱۳ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۶۹ تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌استان زنجان، عبدالحسین علی‌ اکبری افزود: ۲۲ درصد از کل ترددها به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است و در حالی که میانگین کشوری ۱۴ درصد بوده، استان زنجان در رتبه هفتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد ورودی، در آزادراه زنجان - قزوین و کم‌ترین تردد در محور دندی - تکاب صورت گرفته است، گفت: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۶۰ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۸۵ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه نوزدهم را در کشور دارا است.

علی‌اکبری تصریح کرد: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در مهرماه گذشته از دیدگاه آماری ۳ درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و ۱۰ درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است. همچنین از کل ترددهای صورت گرفته در آزادراه‌های استان و محور ترانزیت زنجان - ابهر و زنجان - میانه با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود ۵۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز صورت گرفته، که حدود دو و نیم درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده است که نشان‌دهنده سهم قابل توجه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده‌ای است. ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات ۱۷ تا ۱۹ بوده و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه‌شب تا ۵ صبح اتفاق می‌افتد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، کنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها سبب کاهش ریسک وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.