| کد خبر: 198692 |

دبیر سندیکای جایگاه‌داران کشور عنوان کرد

◄ تبعیض در پرداخت حق‌العمل جایگاه‌داران سوخت

درگیرودار رسیدگی به کارمزد یا حق العمل جایگاه داران شرکت پخش فراوردهای نفتی ایران باتوجه به ردیف۳تبصره ۱۴بودجه سال ۹۸میزان کارمزد یاهمان حق العمل را ده درصد ازفروش فراورده بنزین(۱۰۰۰تومان)درنظرگرفته اند.

تین نیوز

درگیرودار رسیدگی به کارمزد یا حق‌العمل جایگاه‌داران، شرکت پخش فراوردهای نفتی ایران باتوجه به ردیف۳تبصره ۱۴بودجه سال ۹۸ میزان کارمزد یاهمان حق‌العمل را ده درصد از فروش فراورده بنزین(۱۰۰۰تومان) درنظرگرفته است.

یوسف فرامرزی دبیر سندیکای جایگاه‌داران کشور در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز گفت: جایگاه‌داران کشور به سه گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه که 20 درصد جایگاه‌داران را تشکبل می‌دهند فروش کمتر از میانگین دارند. 30 تا 45 درصد از جایگاه‌داران کشور فروشی هم تراز با میانگین دارند و بقیه جایگاه‌داران نیز فروشی بیشتر از میانگین را دارند.

فرامرزی اضافه کرد: با این حال حق‌العمل 10 درصدی برای کلیه جایگاه‌داران بصورت هم‌سطح درنظرگرفته شده. این در حالی است که حق الزحمه جایگاه‌داران با فروش پایین ومیانه ، تحت هیچ شرایطی با شرایط تورم کنونی  نه تنهاصرفه اقتصادی ندارد بلکه این جایگاه‌داران متحمل زیان می شوند.

او افزود: شرکت ملی  پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اقدامی برای جایگاه‌داران  با فروش پایین حدود 20 میلیون تومان بصورت «ترمیمی» و جبران خسارت درنظرگرفته است که  هنوز این مبلغ اجرایی نشده وبه فرض که اجرا شود بازهم مشکلات این جایگاه‌داران برطرف نمی‌شود.

فرامرزی با ذکر مثالی گفت: دو شهر باجمعیت کم و زیاد ار در نظر بگیرید. هر دو شهر نیاز به راه آسفالت دارند. حال اگر شهری که جمعیت بیشتری دارد، دولت در بودجه هزینه آسفالت آن را بپردازد و شهر کم جمعیت بدلیل کمی جمعیت، بودجه راه به آن تعلق نگیرد. آیا درچنین شرایطی حق مردمی که درشهر کم‌جمعیت زندگی می‌کنند و نیازشان به مانند مردم شهر پرجمعیت است ضایع نشده است؟

دبیر سندیکای جایگاه‌داران گفت: پس همانطور که جایگاه‌داران فروش پایین به نوعی در آبادانی و آرامش و آسایش مردم  نقش دارند و دراکثر مناطق  به توصیه مسئولین محلی، سرمایه خود را وقف  کمک به دولت کرده اند و وظیفه خدمات‌رسانی به مردم درتوزیع سوخت را از روی دوش دولت برداشته اند و با این خدمتشان باعث شده اند هزینه ایی که دولت باید برای ایجاد جایگاه سوخت درنظر می‌گرفت را در جایی دیگر از کشور بکار گیرند؛ آیا نباید نگاه دولت نیز دوچندان باشد؟ 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.