| کد خبر: 198641 |

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۵۰۴ دلار و ۳۵ سنت بالا رفت که بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته بود اما بعدا اندکی تعدیل شد و به ۱۵۰۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

تین نیوز

قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۵۰۴ دلار و ۳۵ سنت بالا رفت که بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته بود اما بعدا اندکی تعدیل شد و به ۱۵۰۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا موجب تقویت احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر ماه جاری شده است، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی 2 هفته گذشته رسید و در بالای 1500 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم 1504 دلار و 35 سنت بالا رفت که بالاترین رقم در طی 2 هفته گذشته بود اما بعدا اندکی تعدیل شد و به 1501 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.8 درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 20 اوت تاکنون قرار دارد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به رقم 1505 دلار رسید.

این دومین بار در طی 2 هفته گذشته است که قیمت طلا از مرز 1500 دلار عبور می کند. قیمت فلز زرد روز 7 اوت برای اولین بار در طی بیش از 6 سال گذشته به بالای 1500 دلار رسید و در روز 4 سپتامبر رکورد 1557 دلار را به ثبت رساند.

آمارهای جدید نشان می دهد که ثبت سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه ای تولید آمریکا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش داشته و میزان صادرات نیز کاهش داشته است. این آمارها نشان می دهد که به دلیل تبعات ناشی از جنگ تجاری، حجم سرمایه گذاری تجاری همچنان پایین است.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دو نوبت نرخ بهره را کاهش داده است و با توجه به ادامه وضعیت نامطلوب اقتصادی و ادامه اختلافات تجاری، سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره یک نوبت دیگر کاهش پیدا کند. کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و قیمت فلز زرد را افزایش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: رویترز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.