| کد خبر: 198526 |

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی پیشنهاد کرد:

◄ ایجاد خودروسازی مشترک ایران با روسیه و ترکیه

در حالی رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، کشورمان از ایجاد مثلث خودروسازی ایران، روسیه و ترکیه سخن به میان آورده است که، این روزها ترکیه با جنگ نظامی و ایران و روسیه نیز با تحریم‌های اقتصادی گسترده روبه‌ هستند.

تین نیوز

در حالی رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، کشورمان از ایجاد مثلث خودروسازی ایران، روسیه و ترکیه سخن به میان آورده است که، این روزها ترکیه با جنگ نظامی و ایران  و روسیه نیز با تحریم‌های اقتصادی گسترده روبه‌ هستند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدرضا نجفی‌منش، به عنوان طراح این پیشنهاد درباره همکاری با کشورهای روسیه و ترکیه در خودروسازی گفت: برای اولین بار حدود 2 سال قبل در انجمن قطعه‌سازان و خودروسازان ترکیه پیشنهاد همکاری با خودروسازان ایرانی توسط ترک‌ها مطرح شد.

وی دلیل اصلی ارائه این پیشنهاد را، مجموع جمعیت سه کشور که نزدیک به 400 میلیون نفر می‌شوند عنوان کرد و افزود: روسیه و ترکیه خودروسازی خاصی ندارند و پیشنهاد این بود که سه کشور به صورت مشترک پلت فرمی را طراحی کنند که حداقل 8 تا 9 مدل را بتوان روی آن سوار کرد و در هر کشور به تعداد مورد نیاز تولید و تحویل متقاضیان شود.

نجفی‌منش علت دیگر ارائه پیشنهاد ایجاد مثلث خودروسازی میان ایران، روسیه و ترکیه را تبادل تجربیات قطعه‌سازان و قطعات خودرو مشترک میان سه کشور دانست و گفت: خاصیت این همکاری این است که با تبادل قطعه بین کشورها، نیازی به سیستم بانکی و انتقال ارز  وجود نخواهد داشت و در زمان صادرات نیاز به مجوز سازنده اصلی نخواهد بود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، به این نکته نیز تاکید داشت که، این طرح در مرحله پیشنهاد است و این‌که به سرانجام برسد یا خیر بسته به همکاری خودروسازان هر سه کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.