| کد خبر: 198499 |

​تخفیف 25 درصدی خدمات بندری برای صادرات غیرنفتی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از اعمال تخفیف 25 درصدی برای توسعه و تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی خبر داد و گفت: در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی بندر شهید رجایی در رتبه نخست جای دارد.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از اعمال تخفیف 25 درصدی برای توسعه و تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی خبر داد و گفت: در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی بندر شهید رجایی در رتبه نخست جای دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد علی حسن‌زاده، در راستای توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی تخفیف‌هایی برای کسانی که کالاهای صادراتی دارند در ردیف‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم که البته در سالیان گذشته نیز به گونه‌ای اعمال می‌شد. این تخفیف‌ها برای کمک به توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی بوده و مجموعا به 25 درصد می‌رسد.

وی افزود: تخفیف‌های مذکور در حوزه‌هایی مانند خدمات ترمینالی، حقوق عوارض مترتب بر شناور و دیگر ردیف ها مختص کالاهای غیر نفتی و برای افزایش توان رقابت پذیرتر شدن این محصولات در بازارهای جهانی است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال گفت:صادرات کالاهای غیر نفتی از بنادر کشور روند رو به رشدی داشته است به گونه ای که در سال گذشته حدود 165 میلیون تن واردات و صادرات داشتیم که حدود 50 درصد از آن کالاهای صادراتی بودند و بر اساس آخرین آمارهای موجود طی شش ماهه نخست امسال حدود 40 میلیون تن صادرات کالاهای غیر نفتی داشته‌ایم.

حسن زاده اظهارکرد: بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی  و نهایتا بندر امیر آباد در شمال در رتبه های اول تا سوم صادرات کالاهای غیر نفتی به شمار می‌روند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.