| کد خبر: 198387 |

◄ جابه‌جایی یک میلیون مسافر با ناوگان عمومی درشش ماه

درشش ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون مسافر با ناوگان عمومی جابه‌جا شدند.

تین نیوز

​معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: نیمه نخست سال جاری، یک‌میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان، از مبادی شهرستان ها به سایر نقاط جابه جا شده اند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌شمالی، سعید سبحانی اظهار داشت: این تعداد مسافران در قالب ۱۴۱ هزار و ۵۴۰ سفر جابه جا شده اند. وی خاطرنشان کرد: سفر مسافر با ناوگان عمومی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال، استقبال مسافران از سفر با ناوگان اتوبوسی بیشتر شده است افزود: در این مدت، ۳۳.۵ درصد از این مسافران که با ناوگان عمومی سفر کرده اند، با اتوبوس جابه جا شده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته۲۸.۵ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش 5 درصدی شمار مسافران خدمت گرفته از ناوگان اتوبوسی استان تصریح کرد: در سال جاری اقبال مردم به سفر با ناوگان اتوبوسی بیشتر شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی، مردم این استان سفر با ناوگان عمومی را ترجیح دادند، این در حالی است که پیش از این، رغبت مردم به سفر با ناوگان سبک بویژه سواری کرایه ای بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه شمار مسافران جابه‌جا شده با ناوگان مینی‌بوسی استان در مقایسه با نیمه نخست پارسال پنج درصد کاهش دارد، گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۹.۵ درصد از مسافران با مینی‌بوس سفر کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۴.۵ درصد گزارش شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۲۷ درصد از سفرهای ناوگان عمومی استان با خودروهای سواری کرایه ای بوده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.