| کد خبر: 198380 |

مدیرعامل راه‌آهن:

ایران عضو دایم شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع شد

برای استفاده از این ظرفیت با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ خواهیم داشت.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در جلسه هفتاد و یکم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع درخواست ایران مبنی بر عضویت دایم پذیرفته شد، گفت: برای استفاده از این ظرفیت با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سعید رسولی با اعلام خبر عضو دایم ایران در شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع اظهار داشت: تا به حال ایران عضو ناظر در شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع (DIS) بود.

وی با بیان اینکه این شورا ۱۸ عضو دارد، گفت:‌ ۱۶ عضو این شورا دائم و دو عضو ناظر بود که کشور ایران تا پیش از این عضو ناظر این شورا بود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در نشست هفتادم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع در فنلاند که در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد ایران پیشنهاد داد که عضو دائم و وابسته این شورا شود که در آن اجلاس با کلیات موضوع موافقت شد.

رسولی افزود: این عضویت دائم بعضی مسائل حقوقی داشت که ما به صورت فعال پیگیری کردیم. مکاتبات و پیگیری‌ها انجام شد، موضوع بدهی‌های ما به کشورهای عضو شورا و… بود که همه برطرف شد.

وی ادامه داد: در نشست هفتاد و یکم شورای کشورهای مشترک المنافع در بلاروس عضویت دائم و وابسته ما در این شورا به تصویب رسید و در پروتکل ثبت شد و از این پس ما از حق رای در این شورا برخورداریم و از همه مزایایی که کشورهای عضو در حوزه واگن دارند برخوردار خواهیم شد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: همچنین سامانه‌های ما در حوزه ناوگان و بازرگانی با این عضویت در بین همه کشورهای عضو یکپارچه‌سازی می‌شود و استانداردهای ما بر اساس استاندارد شورا یکسان سازی خواهد شد، ضمن اینکه در حوزه صادرات،‌ واردات و ترانزیت ریلی شرایط ما بهتر می‌شود.

رسولی گفت: در اجلاس هفتاد و یکم کشورهای ترکیه و مغولستان هم برای عضویت دائم درخواست داده‌اند که در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه روسیه ریاست شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع را برعهده دارد، گفت: کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، فنلاند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، اوکراین و بلاروس از اعضای این شورا هستند.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: با عضویت ایران، ما عضو کمیسیون‌های این شورا می‌شویم و نظرات خود را هم اعلام می‌کنیم.

رسولی تاکید کرد: این فرصت فقط مربوط به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی و فورواردرها و همه فعالان بخش ریلی می‌توانند از این مزیت از این پس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برنامه جامعی برای استفاده از این ظرفیت با حضور و مشارکت بخش خصوصی خواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.