| کد خبر: 198376 |

طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان موفقیت آمیز انجام گرفت

یک هواپیمای شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا موفق شد مسیر 16 هزار و 200 کیلومتری بین شهرهای سیدنی و نیویورک را طی 19 ساعت و 16 دقیقه طی کرده و عنوان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان را به خود اختصاص دهد.

تین نیوز

یک هواپیمای شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا موفق شد مسیر 16 هزار و 200 کیلومتری بین شهرهای سیدنی و نیویورک را طی 19 ساعت و 16 دقیقه طی کرده و عنوان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از العربیه؛ یک فروند بوئینگ دریم‌لاینز 787-9 شرکت کانتاس که 49 سرنشین را حمل می‌‌کرد، توانست با طی کردن 16 هزار و 200 کیلومتر طی 19 ساعت و 16 دقیقه، رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان را شکسته و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

پرواز شماره QF7879 شرکت کانتاس شامگاه جمعه از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به پرواز در آمد و صبح روز یکشنبه در فرودگاه کینگزفورد سمیث سیدنی به زمین بنشیند. تفاوت زمانی 15 ساعته نیویورک و سیدنی سبب شد مسافران این پرواز، تمام روز شنبه را در آسمان باشند.

بوئینگ دریم‌لاینری که این پرواز آزمایشی را انجام داد با بیشترین مقدار سوخت و کمترین مقدار وزن بار و مسافر پرواز کرد. 49 مسافر این پرواز، کادر پرواز، مدیران شرکت کانتاس، روزنامه‌نگاران و تعدادی از دانشمندان و پژوهشگران حوزه هوانوردی بودند. کانتاس اعلام کرد که برای کاهش دی‌اکسید کربن تولید شده در این پرواز، اقداماتی خواهد کرد.

آلان جویس، مدیر عامل گروه کانتاس، پس از رسیدن به سیدنی گفت که امیدوار است این پرواز آزمایشی، مقدمه‌ای برای ارائه پروازهای منظم باشد که سرعت مسافرت افراد را افزود و به آنها این امکان را بدهد که از این سوی کره زمین به سوی دیگر آن بروند.

این شرکت هواپیمایی استرالیایی همچنین اعلام کرد: «هدف از این پرواز که رکوردها را شکسته، انجام پژوهش‌های علمی روی مسافران و کادر پرواز، در اینگونه پروازهای بسیار طولانی و همچنین بررسی روش‌های موثر در کاهاش استرس ناشی از پروازهای طولانی ومشخص کردن زمان‌های مناسب برای کار و استراحت کادر پرواز است.»

بر اساس برنامه‌ریزی‌های شرکت کانتاس، تا پایان سال جاری دو پرواز آزمایشی-پژوهشی دیگر نیز انجام خواهد شد.

در حال حاضر طولانی‌ترین پرواز تجاری جهان توسط شرکت هواپیمایی سنگاپور و بین شهرهای سنگاپور و نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا انجام می‌شود و 18 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

کوتاه‌ترین پرواز مسافری جهان نیز را شرکت هواپیمایی "ویتیران"، برای جایجایی افراد محلی و گردشگران، پروازی بین دو جزیره اسکاتلند انجام که تنها 47 ثانیه طول می‌کشد و طول مسافت آن 2 کیلومتر و 700 متری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.