| کد خبر: 198366 |

تصویب یک فوریت تعیین رشته‌های تخصصی مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 14 رأی موافق یک فوریت لایحه تعیین رشته‌های تخصصی مراکز علمی کاربردی را به تصویب رساندند.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 14 رأی موافق یک فوریت لایحه تعیین رشته‌های تخصصی مراکز علمی کاربردی را به تصویب رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ابوالحسنی مدیر مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران در تشریح لایحه پیشنهادی شهرداری به شورا گفت: بر اساس مصوبه شورا مقرر بود رشته‌هایی که در مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران وجود دارد ساماندهی شوند و همچنین رشته‌های جدید و رشته‌های قدیمی در شورا مطرح و به تصویب اعضای شورا برسند. لذا ما بر اساس جلساتی که با معاونین شهردار داشتیم سعی کردیم رشته‌های مورد نیاز آنها را احصا کنیم.

وی ادامه داد: قطعا رشته‌های قبلی نیز مورد بررسی قرار گرفتند و آن دسته از رشته‌ها که در سایر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه‌های دولتی، آزاد و ... وجود داشتند و به صورت موازی بودند حذف شدند و مابقی نیز به عنوان پیشنهاد به شهردار تهران داده شد تا به صورت لایحه به شورا ارسال شود.

ابوالحسنی تاکید کرد: قرار بود مرداد ماه این لایحه به شورا برسد اما به علت رفت و برگشت میان معاونین به طول انجامید. در پایان آبان ماه ترم دوم ما آغاز می‌شود لذا باید تا آن موقع مصوبه رشته‌های موجود را از شورا داشته باشیم. لذا از اعضای شورا درخواست می‌کنم که با یک فوریت این لایحه موافقت کنند.

در ادامه جلسه علی اعطا سخنگوی شورا به عنوان مخالف یک فوریت این لایحه گفت: 25 تیر ماه با آقای ابوالحسنی صحبت کردیم و مقرر شد لایحه هر چه زودتر ارسال شود تا در شورا و کمیسیون‌ها فرصت بررسی وجود داشته باشد. بی تردید اگر این کار به فوریت انجام نشود ذی‌حساب اجازه نمی‌دهد که هزینه‌ای در این راستا صرف شود. لذا شهرداری برای چندمین بار شورا را در عمل انجام شده قرار می‌دهد که من با یک فوریت این لایحه مخالفت می‌کنم.

در ادامه حسن رسولی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان موافق این لایحه گفت: 16 اردیبهشت شورا در قالب مصوبه‌ای شهرداری را موظف کرد مراکز آموزش علمی کاربردی خود را ساماندهی کند که در این راستا این مراکز از 9 مرکز به 4 مرکز کاهش پیدا کرد. قطعا ما با شهرداری یکی هستیم. لذا درخواست می‌کنم پاسخ تاخیر با تاخیر داده نشود و برای رفع بلاتکلیفی به یک فوریت این لایحه رأی بدهید.

نهایتا پس از بحث و بررسی در خصوص این لایحه، اعضای شورا با 14 رأی موافق از میان 17 عضو حاضر در جلسه یک فوریت این لایحه را به تصویب رساندند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.