| کد خبر: 198332 |

رییس دفتر رییس‌جمهوری مطرح کرد؛

اعلام نظر دولت درباره رفع فیلتر تلگرام

ساعت حدود هشت صبح روز جمعه بود که خبر ورود محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری به استان محل تولد حسن روحانی منتشر شد.

تین نیوز

ساعت حدود هشت صبح روز جمعه بود که خبر ورود محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری به استان محل تولد حسن روحانی منتشر شد.

علی معینی، مدیرکل دفتر و روابط عمومی استانداری سمنان، افتتاح ساختمان دانشگاه دولتی گرمسار، بازدید از شهرک صنعتی سمنان، افتتاح مجتمع تفریحی عقیق دامغان و حضور در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان را ازجمله برنامه‌های این فعال سیاسی و عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه در استان سمنان اعلام کرد ولی مطابق معمول اظهارات سیاسی او بیش از سایر گفته‌هایش مورد توجه قرار گرفت.

واعظی در جریان اظهارات خود در دانشگاه دولتی گرمسار با اشاره به مسائل و مشکلات امروز کشور و ارتباط آن با مقوله تحریم‌ها اظهار کرد: «با عنایت خداوند، مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و با تلاش کارگزاران نظام توانسته‌ایم در مقابل فشار حداکثری دشمنان پیروز شویم.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «نمود اقتدار کشور در سفر رییس‌جمهور به سازمان ملل در نیویورک را همه دنیا دید.»

اختلافات؛ پشت درهای بسته

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین با یادآوری ادعاهای مقامات امریکایی مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی اظهار کرد: «تلاش کردند که ما نفت نفروشیم و در دو ماه تسلیم خواسته‌های آنان شویم ولی امروز جمهوری اسلامی نه تنها ایستاده است و تسلیم فشارهای آنان نشده بلکه با اقتدار و تدبیر نفت‌مان را هم فروختیم.»

او با بیان اینکه «باید اختلافات را در اتاقی دربسته بگذاریم»، تصریح کرد: «باید همه در کشور همفکری کرده و اختلاف‌ها را در اتاقی دربسته بگذاریم و برای حل مشکلات کشور یک‌دل و متحد شویم.»

این مقام مسوول در ادامه سفر خود به استان سمنان با حضور در نشست اقتصاد مقاومتی به موضوع روابط ایران با کشورهای عرب منطقه به‌ویژه عربستان‌سعودی و امارات متحده عربی اشاره و اظهار کرد: «جمهوری اسلامی با وجود برخی دشمنی‌ها و بی‌مهری‌ها از سوی برخی همسایگان اساس خود را بر همکاری با همسایگان گذاشته، چراکه ما باید برای همیشه با هم زندگی کنیم و از همین رو از ابتدا اعلام کرده بودیم که آماده برقراری روابط خوب با همسایگان خود هستیم. با وجود برخی خامی‌ها ازسوی کشورهای همسایه می‌دانستیم که این کشورها به مرور به ما نزدیک می‌شوند. امروز همان روزها رسیده و روابط اماراتی‌ها به آرامی تغییر کرده و سعودی‌ها هم به تدریج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبیات‌شان مسالمت‌آمیزتر شده است.»

بازداشت زم؛ اقتدار امنیتی ایران

رییس دفتر رییس‌جمهوری در ادامه اظهارات خود به مساله بازداشت روح‌الله زم، مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و آن را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی دانست.

واعظی بیان کرد: «ایران اسلامی با زدن پهپاد امریکایی اقتدار نظامی خود را نشان داد. امروز نیز با دستگیری مدیر آمدنیوز که در دی ماه 96 بدون همراهی سرویس‌های جاسوسی خارجی به آن ماجراها دامن بزند اقتدار امنیتی خود را بیش از پیش نشان دادیم. دستگیری مدیر آمدنیوز صدای سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و بیگانه را درآورده است. دستگیری این فرد و سپردن او به دست عدالت پیامی است برای آنها که به ملت و کشور خود خیانت می‌کنند.»

او بعد از پایان این نشست با حضور در جمع خبرنگاران دوباره به مدیرآمدنیوز اشاره و اظهار کرد: «برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی همچون آمدنیوز کارشان اطلاع‌رسانی نیست و امروز برای مردم و مسوولان مشخص شده که کانال‌هایی همچون آمدنیوز برای سرویس‌های خارجی کار می‌کرده و به مردم خیانت کردند. متاسفانه مدیر این سایت زمانی عذرخواهی کرده که دیگر سودی ندارد.»

او همچنین در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد نظر دولت در قبال پیام‌رسان‌ها و احتمال رفع فیلتر از تلگرام گفت: «سیاست دولت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است. البته پیام‌رسان‌های خارجی که به دو تعهد: رعایت اخلاق و مدنظر داشتن امنیت کشور عمل کنند، می‌توانند در داخل کشور فعالیت کنند، ضمن اینکه احترام به حریم خصوصی افراد و ماندن اطلاعات آن در داخل کشور از مسائلی است که مورد توجه دولت در این حوزه است.»

او همچنین از وجود کمیته‌ای برای رصد اقدامات برجامی خبر داد و تصریح کرد: «این کمیته ضمن بررسی و رصد تعهدات طرف مقابل، یک هفته قبل از موعد مقرر برای اروپایی‌ها، پیشنهادات خود را برای گام‌های بعدی دراختیار رییس‌جمهوری قرار می‌دهد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.