| کد خبر: 198212 |

صادرات کالا در مرز مهران از یک میلیون تن فراتر رفت

سال گذشته در این بازه زمانی ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار به کشور عراق از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شد.

تین نیوز

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: بیش از یک میلیون تن کالا در نیمه اول سال جاری از مرزهای این استان به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید شریفی اظهار داشت: طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری در استان ایلام یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۲۴ میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۳ درصد و از لحاظ وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مهم ترین اقلام صادراتی استان ایلام شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

معاون سازمان  صمت ایلام یادآور شد: سال گذشته در این بازه زمانی ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران صادر شد.

شریفی اضافه کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور راهکاری برای کم کردن فاصله مناطق محروم از برخوردار است تا با کمک آن  زمینه‌های اشتغال را در این مناطق فراهم آورد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن و صادر کنندگان خط شکن این عرصه هستند و دولت تمام توان خود را برای حمایت از این قشر و رفع دغدغه های آن ها بکار گرفته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: افزایش صادرات غیرنفتی نشانگر اقتصاد سالم و پویاست که به منزله توانمندی و ظرفیت بالفعل کشور برای ایجاد درآمد پایدار است، هر چه صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کند فرصت حضور در بازارهای جهانی هم گسترده‌ تر خواهد شد که نتیجه اساسی این امر هم شکوفایی اقتصاد کشور و استفاده از درآمد های آن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.