| کد خبر: 198184 |

◄ واکنش سازمان راهداری به انتشار یک خبر

در جوابیه ارسالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمده است؛ براساس قوانین جاری، اقدام به هرگونه جابه‌جایی و حمل و نقل مسافر بین‌شهری باید از طریق شرکت‌های مسافربری بین‌شهری که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز فعالیت معتبر دارند، صورت بگیرد.

تین نیوز

درپی انتشار خبر «هجوم مسافربرهای آنلاین به حمل و نقل بین شهری» در پایگاه خبری تین نیوز در تاریخ یازدهم شهریورماه گذشته، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  جوابیه‌ای را در این‌باره ارسال کرد که این شبکه خبری بنا بر رسالتی که در حوزه حمل و نقل بر عهده خود دارد، اقدام به منتشر کردن آن می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در جوابیه ارسالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمده است:«براساس قوانین جاری، اقدام به هرگونه جابه‌جایی  و حمل و نقل مسافر بین‌شهری باید از طریق شرکت‌های مسافربری بین‌شهری که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز فعالیت معتبر دارند، صورت بگیرد و این امر باید با رعایت مقررات مربوطه از جمله بکارگیری ناوگان پلاک عمومی دارای کارت معتبر، رانندگان دارای کارت هوشمند معتبر و در محابت اوراق صورت وضعیت مسافری و اسناد حمل و نقل صادره از سوی شرکت حمل و نقل و رعایت سایر مقررات مربوطه صورت بگیرد و اقدام به مسافربری خارج از چارچوب شرایط و ضوابط مقرر، برخلاف قانون و غیر مجاز خواهد بود.

هم‌چنین در حال حاضر مسافربرهای آنلاین فاقد هرگونه مجوز حمل و نقل مسافر در مسیرهای بین‌شهری از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده و اقدام آنان درحمل مسافر بین‌شهری برخلاف قانون و غیر مجاز است. با توجه به توسعه فعالیت غیرمجاز مسافربرهای آنلاین در حمل و نقل بین‌شهری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری با استعلام از ادارات کل استانی تابعه، فهرستی از عاملین به تخلف یاد شده در استان‌ها را احصاء و دسته‌بندی کرده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای براساس قانون، متولی حمل و نقل  عمومی مسافربری بین‌شهری کشور است و براساس رسالت ذاتی خود در مدیریت امور حمل و نقل بین‌شهری کشور تاکنون طی چندین نوبت فعالیت غیرمجاز مسافربرهای آنلاین را به همراه ذکر اثرات مخرب این اقدام در بخش حمل و نقل عمومی مسافر به مراجع قضایی کشوری منعکس کرده و پیگیری لازم را در جهت پیشگیری از اقدام یاد  شده صورت داده است.

علاو بر اقدام یاد شده، موضوع پیشگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی در حمل و نقل بین‌شهری نیز مکرر از سوی سازمان متبوع مورد پیگیری قرار گرفته  که با اقدام و همکاری پلیس راه در این بخش نیز نظارت های مطلوب‌تری اعمال خواهد شد.

خوشبختانه اخیراً معاونت قضایی دادستانی کل کشور نیز مراتب را به دادستانی‌های عمومی و انقلاب استان‌های مربوطه منعکس و درخواست اعمال برخورد قانونی با متخلفین را کرده است. بدیهی است پیشگیری عملیاتی از بروز تخلف در این حوزه و اعمال برخوردهای قانونی در حوزه دستگاه قضایی و انتظامی کشور است که در حال انجام نیز هست.»

در پایان این جوابیه آمده است:« به رغم تلاش‌های مسافربرهای غیر مجاز برای نفوذ در حوزه حمل و نقل بین‌شهری، لازم است شاغلین خدم بخش حمل و نقل عمومی مسافر بین‌شهری که در حال حاضر با اخذ مجوزهای لازم و به طور مجاز و با رعایت مقررات این بخش در حال فعالیت است نیز نسبت به ارتقاء سطح خدمات خود و افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای، مسافرین را بیش از پیش جذب کرده و با ارائه خدمات بهتر و فراهم کردن شرایط بهینه در سفرهای جاده‌ای آنان را به استفاده از حمل و نقل عمومی بین‌شهری ترغیب کند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.