| کد خبر: 198074 |

اصلاح ۹ نقطه پر تصادف در شمال سیستان و بلوچستان

۹ نقطه پر تصادف در جاده‌های نیمه شمالی این استان طی شش ماه نخست سال جاری اصلاح شده و پیگیری رفع یازده نقطه دیگر نیز در دست اقدام است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹ نقطه پر تصادف در جاده‌های نیمه شمالی این استان طی شش ماه نخست سال جاری اصلاح شده و پیگیری رفع یازده نقطه دیگر نیز در دست اقدام است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایوب کرد در جلسه مورخ ۲۲ مهر ماه جاری کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، اظهار داشت: ۵۳ نقطه پر تصادف در محور‌های مواصلاتی شهری نیمه شمالی سیستان و بلوچستان شناسایی شده که ۲۵ نقطه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به این اداره کل ابلاغ شده که از این تعداد ۹ نقطه اصلاح و برطرف و ۱۱ نقطه دیگر درحال رفع است.

کرد با اشاره به آمار شش ماهه حوادث رانندگی در جاده‌های استان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه‌های شمال و جنوب استان، کل تصادفات این مدت برابر دو هزار و ۲۱۸ فقره بوده است که بر اساس اعلام پزشکی قانونی، فوت ۴۹۸ نفر و مجروح شدن چهار هزار و ۳۸ نفر را به همراه داشته است.

او با بیان اینکه علت نهایی فوت در ۴۹ درصد از این سوانح، مربوط به ضربه به سر است، اظهار داشت: بر اساس تحلیل انجام شده، ۶۷ درصد افراد به دلیل شدت جراحات وارده، در محل حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ و کمترین در ۱۲ نیمه شب تا دو بامداد به وقوع پیوسته است.

کرد گفت: همکاران این اداره کل در راستای کاهش سوانح رانندگی علاوه بر رفع نقاط پر تصادف، آموزش قوانین عبور و مرور با اهدای تجهیزات کمک آموزشی در مدارس حاشیه راه‌ها و ایمن سازی فیزیکی اینگونه مدارس، انجام مانور‌های ایمنی جاده‌ای و بازدید از تجهیزات ناوگان عمومی باری و مسافری و همچنین توزیع اقلام ایمنی نظیر کلاه کاسکت، کپسول آتشنشانی، برچسب شبرنگ و مثلث‌های هشدار را همه ساله به صورت منظم انجام می‌دهند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان مجتمع‌های خدمات رفاهی را گامی مهم در کاهش سوانح رانندگی در این استان ذکر کرد او افزود: با توجه به فاصله زیاد مراکز جمعیتی در استان، تاکنون ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی به بهره برداری رسیده و ۷۱ مجتمع در حال احداث هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.