| کد خبر: 198067 |

توسعه و رونق گردشگری با سوت قطار گردشگری

قطار گردشگری باعث توسعه و رونق گردشگری استان فارس می‌شود.

تین نیوز

معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس گفت: قطار گردشگری باعث توسعه و رونق گردشگری استان فارس می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ظفر افشون معاون گردشگری استاندار فارس که برای استقبال از گردشگران بیست و نهمین قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی به شهرستان پاسارگاد سفر کرده بود ضمن ابراز امیدواری به توسعه و رونق گردشگری در استان فارس، گفت: استان فارس با بهره گیری از هزاران اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و ورود قطار‌های گردشگری بین المللی به کشور و استان پهناور فارس می‌تواند باعث رونق و توسعه گردشگری استان شود.

او تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت و امکانات مناسب برای توسعه گردشگری ریلی در کشور و استان فارس وجود دارد و مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.

افشون افزود: در مقطح حساس کنونی کشور ایران به عنوان امن‌ترین کشور منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید و همین موضوع انگیزه گردشگران برای ورود به کشورمان را بیشتر می‌کند بنابراین باید با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود جایگاه شایسته‌ای را در عرصه گردشگری کشور به دست بیاوریم.

قطار گردشگری عقاب طلایی که در تاریخ هفدهم مهرماه از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شده بود امروز وارد ایستگاه راه آهن سعادتشهر شد و در بدو ورود مورد استقبال معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس قرار گرفتند.

گردشگران این قطار ۲۰ نفر است که تابعیت اروپایی و امریکایی دارند و پس از بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و توریستی استان فارس در ساعت ۱۹:۲۰ امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه از طریق ایستگاه راه آهن شیراز به مقصد تهران حرکت و در نهایت ۲۳ مهر در تهران به سفر خود پایان خواهند داد.

سرپرست راه آهن فارس، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان پاسارگاد در این مراسم معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس را همراهی کردند و با اهدای شاخه گل به استقبال گردشگران خارجی رفتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.