| کد خبر: 198059 |

افزایش 2/5 برابری زوار اربعین در بخش ناوگان اتوبوسی

بلیت مهران موجود است.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تاکنون 826هزار زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسی از سراسر کشور به سوی مرزهای چهارگانه اعزام شده‌اند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 2/5 برابری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، داریوش باقرجوان در تشریح آخرین وضعیت اعزام و بازگشت زوار اباعبداله از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت اعزام و بازگشت زوار به حد تعادل و سربه‌سر رسیده است و ورود و خروج زوار در حال مساوی شدن است.

وی ادامه داد: روز گذشته در مرز مهران به ازای خروج 110 هزار نفر از زوار از کشور ‌103 هزار نفر از زوار هم از طریق این مرز به کشور وارد شدند، همچنین در مرزهای چزابه، شلمچه و خسروی این تعادل ورود و خروج در حال رخ دادن است و این نشان از برنامه‌ریزی زائران برای سفرهای اربعین دارد که ما از آنها تشکر می‌کنیم.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: با این وضع شرایط برای تأمین ناوگان مناسب‌تر خواهد بود زیرا ما آن حالت تعادل را داریم.

باقر‌جوان ادامه داد: تاکنون 826 هزار زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسی از سراسر کشور به سوی مقاصد مرزهای چهارگانه اعزام کرده‌ایم و بازگشت زائران هم همان‌گونه که اعلام کردیم آغاز شده است؛ این رقم در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 2.5 برابری دارد‌.

وی گفت: امیدواریم در سفرهای برگشت زوار هم بتوانیم به صورت کامل جابه‌جایی‌ها را با شرایط مناسب انجام دهیم اما اگر با ورود یک‌باره زائران از مرز مهران مواجه شویم مجبور هستیم از 24 تا 29 مهر ماه طرح سفرهای شاتلی و شهرهای معین را در پایانه مهران‌ اجرا کنیم یعنی ‌زائرانی که از تاریخ‌های 24 تا 29 مهرماه قصد ‌ورود به کشور از طریق مرز مهران را دارند ابتدا از طریق ناوگان شاتلی که اتوبوس های درون شهری هستند، ‌به پایانه‌های کرمانشاه، اندیمشک و همدان منتقل شده و از آنجا از طریق ناوگان ما به مقاصد خود برمی‌گردند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره تأمین ناوگان برای سفر به مهران و طرح مشکل از سوی کاربران خبرگزاری فارس مبنی بر نبود بلیت اتوبوس در مسیر مهران، اظهار داشت: به هیچ عنوان این موضوع را قبول نداریم، همین الان در سایت‌های مختلف مطرح فروش بلیت اتوبوس و همچنین دفاتر فروش بلیت به وفور اتوبوس برای مسیر مهران موجود است و ظرفیت خالی داریم که از طریق رصد سایت‌ها، این ادعا کاملاً ثابت می‌شود.

باقر‌جوان اظهار داشت: در سایت‌های معتبر فروش بلیت اتوبوس بخش سفر زیارتی اربعین مشخص شده است که اگر همین الان آن را انتخاب کنید و وارد شوید‌ متوجه می‌شوید که در مسیر مهران ناوگان و ظرفیت خالی وجود دارد، حتی در برخی پایانه‌ها ‌بابت حرکت به سمت پایانه‌های مرزی چهارگانه در حال حاضر جارزنی هم وجود دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.