| کد خبر: 198020 |

◄ هفدمین نمایشگاه حمل‌ونقل در یک نگاه

هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل شهری و پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی با حضور شرکت‌های فعال در این بخش پس از 4 روز به کار خود پایان داد.

تین نیوز

نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری»  و پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش‌نشانی و مدیریت بحران و امداد ونجات که با حصور تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه که به صورت سالانه با حضور شرکت‌های داخلی با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار شد که به عکس دوره‌های گذشته، از حضور شرکت‌های خارجی در آن خبری نبود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، این نمایشگاه با مشارکت موثر وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش این معاونت و با همکاری سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد.

سید علی اعتدالی مدیر برگزاری نمایشگاه در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه حمل و نقل شهری که امسال تکیه زیادی بر تولیدات داخلی و استارت‌اپ‌ها دارد، گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر کشور، فعالیت شرکت‌های داخلی در این حوزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به لطف خدا امسال شاهد افزایش 20 درصدی مشارکت این شرکت‌ها و بخش داخلی در نمایشگاه بودیم.

اعتدالی گفته است: شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل همکاری مناسبی با نمایشگاه امسال داشت و تفاوت اصلی نمایشگاه حمل ونقل 98 با دوره‌های گذشته در حضور شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان است.

درباره چرایی برگزاری این نمایشگاه بیشتر می‌توان گفت که، امروزه همگام با پیشرفت روزافزون جوامع در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه حمل و نقل عمومی و توسعه شهری در کشور به‌ویژه در کلان‌شهرهای ایران هستیم و اکنون تحولات شهری با توجه به گسترش روزافزون شهرها و تنوع درخواست‌ها و نیازهای شهروندان، توسعه فرهنگ شهرنشینی، توسعه راه‌های برون شهری و معابر درون شهری و زیرساخت‌های آن و رویکرد عمومی به سمت و سوی شهرنشینی از رشد قابل توجهی برخوردار است و این رشد روزافزون سبب شده است تا گستردگی خدمات قابل عرضه در شهرها، دامنه وسیعی پیدا کند و بنابراین برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها در شناساندن توانمندی‌های مدیریت شهری و بخش خصوصی ضروری است.

معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های داخلی وخارجی در زمینه حمل و نقل عمومی خدمات و صنایع وابسته، خودروهای سنگین، ماشین آلات عمرانی و راه‌سازی، وسائط نقلیه سبک و سنگین، خودروهای مخصوص و تجاری، ترافیک و صنایع وابسته، عمران و توسعه شهری و مکانیزاسیون خدمات شهری  در حالی در هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل صورت گرفت که، هیچ یک از شرکت کنندگانی خارجی که در سال‌های گذشته در نمایشگاه شرکت می‌کردند در آن حضور پیدا نکرده و بخش خصوصی از جمله خودروسازان نیز از آن استقبال نکرده بودند.

 از مزایای برگزاری نمایشگاه‌های حمل و نقل به ویژه در سطح بین‌المللی، انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز و کارآمد به کشور در راستای رشد کیفی و کمی محصولات داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تولید رقابتی. آشنایی با الگوهای موفق جهانی در عرصه حمل و نقل و ترانزیت کالا و مسافر، فراهم شدن زمینه‌های لازم جهت سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و بهبود وضعیت محیط زیست در کلان شهرها و بهینه سازی مصرف سوخت کشور، است.

در این رویداد که از گذشته عنوان بین‌المللی را به خود اختصاص داده بود، در بخش حمل و نقل عمومی بیش از 43 گروه کالایی و در بخش خدمات شهری بیش از 70 گروه کالایی و در بخش شهر هوشمند، شهروند الکترونیک و رسانه های دیجیتال بیش از 20 گروه تخصصی تعیین و اعلام شده‌اند که به صورت اختصاصی در بخش گروه‌های کالایی قابل اعلام شده است.

انتقال دانش فنی و تکنولوژی روزآمد به کشور در راستای رشد کیفی محصولات داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد ظرفیت های جدید در بخش تولید رقابتی، آشنایی با الگوهای موفق جهانی در عرصه حمل و نقل عمومی، جابه‌جایی کالا و مسافر، نیازمندی‌های شهری و توسعه راه‌های برون شهری و معابر درون شهری به عنوان افق ترسیم شده در این رویداد در دستور کار قرار گرفت تا شاید بتواند با فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در بخش های مربوط به ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، بهبود وضعیت محیط‌زیست در کلان‌شهرها و بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور به اهدف بلند مدت نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری تبدیل شود.

ایران در مسیر توسعه اقتصادی به ارتقای کیفی خدمات قابل عرصه، رعایت استانداردهای جهانی، توسعه شهری، رفع معضل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌ها و دست آوردهای جهانی راه و زیربنای حمل و نقل نیاز دارد که برگزاری نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با مشارکت گروه‌ها و تولیدکنندگان داخلی و خارجی این موقعیت را فراهم کرد تا شهروندان به جایگاه خود در توسعه اقتصادی شهرها واقف شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.