| کد خبر: 197992 |

◄ آیا استفاده از هواپیمای باری به عنوان مسافری قانونی است؟

اگر سازمان هواپیمایی کشوری به این هواپیما برای پرواز مجوز داده است حتماً دارای استاندارد بوده است.

تین نیوز

از روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی پرواز یک فروند هواپیمای باری آنتونوف 74 شده‌اند که از سال 94 پرواز آن ممنوع بوده است.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در این رابطه عنوان کرد: اگر سازمان هواپیمایی کشوری به این هواپیما برای پرواز مجوز داده است حتماً دارای استاندارد بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ارائه مجوز به هواپیمای باری برای تبدیل کردن به هواپیمای مسافری امری طبیعی است، عنوان کرد: البته این موضوع شرایط خاص خودش را دارد و باید یکسری استانداردها در آن رعایت شود.

این کارشناس هوایی با بیان اینکه طراحی هواپیما را اصولاً به چند مدل انجام می‌گیرد، بیان کرد: طراحی هواپیما به شکل مسافری، کارگو و یا دوگانه طراحی می‌شود.

به گفته وی؛ در حالت طراحی دوگانه هواپیما هم می‌تواند مسافری باشد و هم باری، به این شکل که قبل از ساخت هواپیما نوع طراحی هواپیما پیش‌بینی می‌شود.

منظری ابراز کرد: برای مثال یک زمانی می‌رسد که ایرلاین تصمیم می‌گیرد هواپیمایی که فقط برای مسافری طراحی شده است تبدیل به باری کند در این زمان ایرلاین از مرحله اول طراحی و ساخت آن الزاماتی که باید برای ساخت هواپیمایی باری انجام می‌گرفت را روی این هواپیمای مسافری برای تبدیل به هواپیمای باری اعمال می‌کند.

او افزود: در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری الزاماتی که باید روی هواپیما برای تبدیل به باری اعمال می‌شد را نظارت می‌کند و در نهایت بعد از مجوز سازمان این هواپیما می‌تواند به عنوان هواپیمای باری پرواز کند از همین رو اگر این اتفاق برای پرواز این هواپیما اتفاق افتاده باشد مشکل خاصی وجود ندارد و روند قانونی داشته است.

5

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.