| کد خبر: 197980 |

◄ طراحی و تولید سوزن بتنی با شعاع 760 و نصب در خطوط متروی ایستگاه کرج+فیلم

با انجام عملیات مهندسی معکوس، برای اولین بار در کشور تراورس بتنی سوزن با شعاع ۷۶۰ از تیپ UIC60 توسط کارشناسان و متخصصین شرکت تراورس تولید گردید.

تین نیوز

با انجام عملیات مهندسی معکوس، برای اولین بار در کشور تراورس بتنی سوزن با شعاع ۷۶۰ از تیپ UIC60 توسط کارشناسان و متخصصین شرکت تراورس تولید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس)، با توجه به گذشت بیش از بیست سال از بهره برداری مترو تهران و با عنایت به اینکه تاکنون عملیات بهسازی و بازسازی بر روی سوزن های چوبی این محور انجام نشده بود، سوزن های موجود جهت بهره برداری نیازمند بهسازی و بازسازی بودند؛ لذا به پیشنهاد مدیر عامل شرکت تراورس و حصول توافق با مدیرعامل شرکت مترو، عملیات تولید اولین تراورس پیش تنیده بتنی سوزن با شعاع ۷۶۰ در دستور کار قرار گرفت.

پس از حمل یک دستگاه سوزن چوبی از مترو تهران به کارخانجات کرج، پرسنل کارخانه با بررسی نکات فنی لازم و برداشت مختصات نقاط، با دقت تمام و توان و دانشی بی نظیر، در کمترین زمان ممکن اقدام به تولید تراورس های مذکور نمودند که به لطف خداوند با موفقیت انجام شد.

به منظور  نصب ریل و دستگاه سوزن تراورس های تولید شده به کارگاه مونتاژ خط کرج تحویل داده شد و به همت پرسنل سختکوش این مجموعه، طی مدت زمان کمی دستگاه سوزن آماده انجام محاسبات و آزمایشات لازم گردید و پس از آن مورد تایید کارشناسان شرکت مترو تهران قرار گرفت.

در نهایت در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۱و۱۲ مهرماه طی یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، عملیات جمع آوری خط قدیم، نصب سوزن، بالاست ریزی و رلواژ توسط کارکنان متعهد پروژه بهسازی و نگهداری خط ۵، در ایستگاه مترو کرج انجام شد.

این موفقیت شرکت تراورس چه مزایایی به همراه خواهد داشت؟

با نصب این سوزن با تراورس های بتنی، بهره برداری از خطوط ریلی شرکت مترو تهران در شرایط بسیار مطلوب و ایمن قرار خواهد گرفت؛ سرعت قطارهای سریع السیر عبوری از خط مستقیم این سوزن ها از ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند که این امر باعث کاهش سرفاصله زمانی قطارها و افزایش رضایتمندی مسافران انبوه قطارهای شهری تهران-کرج خواهد شد و ان شاءالله این عملیات موفقیت آمیز سرآغاز بهسازی بیشتر در خطوط ریلی شرکت مترو تهران توسط غیورمردان شرکت تراورس خواهد بود.

این موفقیت بزرگ را به همه کارکنان زحمتکش و خانواده بزرگ شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) تبریک عرض می کنیم.

حجم ویدیو: 46.36M | مدت زمان ویدیو: 00:06:55 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.