| کد خبر: 197952 |

یک کارشناس:

◄ مترو ‌و بی‌آرتی مکمل هستند نه جایگزین

لازم نیست در راه‌اندازی سیستم حمل و نقل عمومی شهرها، بین مترو و بی‌آرتی یکی را انتخاب کرد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است لازم نیست در راه‌اندازی سیستم حمل و نقل عمومی شهرها، بین مترو و بی‌آرتی یکی را انتخاب کرد.

به گزارش تین نیوز، علی افشار این مطلب را شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: از مترو ‌و بی‌آرتی باید به‌عنوان سیستم مکمل استفاده کرد.

او افزود: مترو زیر زمین و بی‌آرتی روی زمین قرار دارد و ضرورتی ندارد بین این‌ دو، یکی انتخاب شود چرا که هر کدام از این دو وسیله ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود را دارند. 

بیشتر بخوانید: پاسخ به انتقادها از راه‌اندازی بی آر تی به‌جای مترو

وی تاکید کرد: هر دوی این وسایل نقلیه مسیر ویژه دارند، برای مثال، اگرچه مترو از توانایی جابه‌جایی با حجم بسیار بالاتری از اتوبوس برخوردار بوده ولی اتوبوس توانایی بسیار بالایی در پوشش مناطقی که تقاضا در آنها کمتر است دارد و این کار با هزینه بسیار کم و زمان کوتاه اجرایی می‌شود. 

افشار خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هدف، ایجاد آلترناتیو برای مردم است تا به‌جای خودرو شخصی از وسیله نقلیه عمومی که اقتصادی، سریع و فراگیر است استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش یک کارشناس حمل و نقل به تین نیوز گفته بود: مترو به‌عنوان راه‌حل ایمن و پایدار حمل و نقل شهری در کلیه کلان‌شهرهای با ابعاد تهران به‌عنوان راه حل اصلی انتخاب شده است.

یاسر رشیدی با طرح این پرسش که با کدام منطق حمل و نقلی وقتی در زیر سطح شهر شاهراهی مثل مترو با ظرفیت بالا، ایمن و راحتی بالای مسافر وجود دارد، روی سطح نیز به موازات خطوط بی‌آرتی تاسیس می‌شود، بیان کرده بود: مسئولان با دادن آدرس غلط به شهروندان، آنها را از داشتن وسیله شخصی برحذر می‌دارند، در حالی‌که ابزار اصلی پاسخگویی به جابه‌جایی مسافران نه از روی سطح، بلکه استفاده از ظرفیت زیرزمینی شهر تهران و توسعه خطوط مترو است.

وی خاطرنشان کرده بود: طراحی خطوط بی‌آرتی در کشور ما با اتوبوس‌های تندروی کاملاً امنی که در برخی کشورها مشاهده می‌شود فرسنگ‌ها فاصله دارد و در برخی خطوط هیچ یک از استانداردها رعایت نشده‌اند( مسائلی از جمله pre-ticketing، اتوبوس‌های چپ در، فاصله ایستگاه‌ها و ...).

این کارشناس گفته بود: مسئولان شهرداری باید پاسخ دهند در ازای افزایش سرعت حمل و نقل عمومی از طریق  بی‌آرتی (تنها منفعت این خطوط) چه هزینه‌هایی به شهر تهران وارد شده است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.