| کد خبر: 197891 |

اجرای طرح AVL در ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس اصفهان تا پایان امسال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح AVL در ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس اصفهان تا پایان امسال خبر داد:

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طرح کارت الکترونیک در اصفهان به عنوان یکی از نخستین شهرهای کشور اجرا شد، گفت: با اجرای طرح AVL، سیستم حمل و نقل ارتقا یافته و دغدغه‌هایی که شهروندان در پرداخت دارند به نوعی برطرف خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا صلواتی در رابطه با راه اندازی سامانه جدید AVL (سیستم مکان‌یاب خودرو) در سیستم حمل و نقل شهری، اظهار کرد: این سیستم با استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف به مسافران در هر کجا که باشند، زمان حرکت‌ها و هم پوشانی‌ها را اطلاع خواهد داد و به طور کلی راهنمایی برای استفاده بهتر شهروندان از وسایل نقلیه عمومی است.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از نخستین شهرهایی بود که طرح کارت الکترونیک در آن اجرا شد و به نتیجه رسید، افزود: طی دو سال گذشته با توجه به اینکه سیستم تجهیزات هوشمند تغییرات بسیاری کرده، طبیعتا روش‌های سنتی گذشته پاسخگو نبود و انتظار می‌رفت که از روش‌های نوین استفاده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از خرداد سال گذشته برای شناسایی شرکت‌هایی که داوطلب ارائه خدمات کارت هوشمند شهروندی و پرداخت الکترونیک بودند، فراخوان داده شد، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد، شرکت صاایران، ارائه دهنده خدمات صنایع الکترونیک برنده این مناقصه شد که حدود دو ماه پیش قراردادی نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان بین شهرداری و این شرکت منعقد و امضا شد.

صلواتی با اشاره به مزایا این طرح، تصریح کرد: با اجرای طرح  AVL، سیستم حمل و نقل ارتقا یافته و دغدغه‌هایی که شهروندان در پرداخت دارند به نوعی برطرف خواهد شد، همچنین با توجه به تنوع روش‌های شارژ و پرداخت، نیازی نیست که از طریق مراجعه به باجه‌ها برای شارژ کارت مراجعه شود، بلکه می‌توان با ارائه خدمات از طریق خودپردازها، تلفن‌های هوشمند و ATM موجب افزایش رضایت شهروندان شد.

وی در خصوص عملکرد سیستم  AVL، اظهار کرد: برنامه ریزی برای پرداخت الکترونیک حمل و نقل عمومی از حدود ۱۰ سال آغاز شد و بحث استفاده از کارت بلیت در اصفهان مطرح و به سمت پرداخت با کارت‌های الکترونیک حرکت کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تاثیر این طرح در مدیریت ناوگان، تصریح کرد: با اجرای این سیستم وضعیت حمل و نقل منظم تر شده و از توقف‌های بی مورد جلوگیری شد و سبب رفع مشکلات ناشی از نارضایتی خواهد شد. با نصب دستگاه‌ها در داخل اتوبوس تمام رفتار رانندگان رصد می شود که موجب افزایش بهره‌وری، ارتقا کیفی، رضایت‌مندی از مدیریت ناوگان عمومی خواهد شد.

صلواتی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ این سیستم راه اندازی می‌شود، ادامه داد: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی در حال تولید دستگاه‌های مورد نظر هستیم و تا به روزترین روش مدیریت ناوگان و پرداخت الکترونیک را در اصفهان داشته باشیم. براساس برنامه زمان بندی، فاز نخست این برنامه ۶ ماهه است که تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم برای اقشار مختلف مردم و کسانی که معلولیت‌های جسمی دارند، تسهیلات و خدماتی را در نظر بگیریم، مثلا برای نابینایان سیستم صوتی اعلام ایستگاه و ایستگاه بعدی را مد نظر قرار می دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سیستم یاد شده در تمام ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس‌ بخش خصوصی و دولتی اصفهان، اجرا می‌شود، ابرازامیدواری کرد: این سیستم را در شهرهای دیگر برای اجرای یکپارچه سیستم حمل ونقل راه اندازی کنیم و همچنین با شرکت‌های اتوبوسرانی‌ متصل به اصفهان که ناوگان آنها وارد اصفهان می‌شود، هماهنگ شویم.

صلواتی با تاکید بر اینکه این سیستم در تمام اتوبوس‌ها از جمله بخش خصوصی که حتی فرسوده و قدیمی هستند نیز نصب خواهد شد، تصریح کرد: در نظر داریم امسال و سال آینده تمام اتوبوس‌ها نوسازی شوند و دیگر شاهد تردد اتوبوس‌های فرسوده در سطح شهر نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که در اجرای این طرح به خصوص به دلیل تحریم با تاخیر و مشکل مواجه هستیم، اما به هرحال مصمم هستیم، این طرح در اصفهان اجرا و به یکی از به روزترین سیستم‌های پرداخت و مدیریت ناوگان شهری کشور تبدیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.