| کد خبر: 197824 |

آغاز عملیات چهار بانده شدن جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه‌

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه چهار بانده می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه چهار بانده می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز خیراله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اجرای این طرح در 10 قطعه طراحی شده است که عملیات اجرایی کار 4 بانده شدن مسیر مزبور در قطعات 1 و 10 که قطعه 1 به طول 18 کیلومتر از سنگان خواف تا سه راهی نشتیفان و قطعه 10 به طول 12 کیلومتر از سمت تربت حیدریه تا سه راهی جنگل یعنی در ابتدا و انتهای مسیر از 17 مهرماه آغاز شد.

وی ادامه داد: این مسیر به طول 151 کیلومتر است که در 10 قطعه با هزینه 8 هزار میلیارد ریال در مدت چهارسال اجرایی می‌شود اما تلاش داریم تا در صورت تامین منابع مالی، طرح یادشده را ظرف 2 و نیم سال تمام کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص به ایسنا گفت: طرح چهار بانده شدن مسیر سنگان خواف به تربت حیدریه اولین طرحی است که در این سطح از کار به صورت مشارکتی بین دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا می‌شود.

خداداد غریب‌پور عنوان کرد: قرار است 8  هزار میلیارد ریال در این طرح هزینه شود که 4 هزار میلیارد ریال در تعهد ایمیدرو و سرمایه‌گذاران شرکت‌های معدنی و فولادی و 4 هزار میلیارد ریال دیگر در تعهد وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) افزود: ما باید برای سرمایه‌گذاران راه دسترسی و زیربنایی مناسب ایجاد کنیم و مردم نیز باید از مواهب این توسعه برخوردار شوند.

غریب‌پور مطرح کرد: اجرای این طرح و انتخاب پیمانکار با وزارت راه و شهرسازی است و ایمیدرو منابع مالی را تامین می‌کند گرچه آقای خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قول داد که زمان اجرای طرح را کوتاه‌تر نماید.

وی گفت: یکی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌ها، اجرای همین چهار بانده کردن مسیر سنگان خواف به تربت حیدریه است و مورد بعدی هم اینکه شرکت نگین احیای سپاهان نیز امروز اجرای ساخت راه معادن سنگ آهن سنگان به شهر سنگان را با هزینه 140 میلیارد ریال آغاز می‌کند.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) افزود: امسال که سال رونق تولید است ایمیدرو و معادن و صنایع معدنی درخشید به طوری که در تولید و صادرات فولاد، کنسانتره و گندله آهن رشد داشتیم.

غریب‌پور اظهار کرد: تولید فولاد در سال گذشته 25 میلیون تن بود که این رقم در سال جاری به 28 میلیون تن خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.