| کد خبر: 197808 |

گردشگری ساحلی و دریایی کلید توسعه استان بوشهر است

گردشگری ساحلی و دریایی استان بوشهر اشتغال زا و ثروت آفرین است و باید از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت این استان بهره برد.

تین نیوز

گردشگری ساحلی و دریایی استان بوشهر اشتغال زا و ثروت آفرین است و باید از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت این استان بهره برد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر در هشت بخش اقتصاد دریا و ساحل دارای مزیت بالایی است که باید از ظرفیت های آنها برای اشتغال آفرینی و درآمدزایی بخوبی استفاده شود.

رسول رستمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در بندر دیر افزود:  ۵۰ درصد تولید میگوی پرورشی کشور در سواحل استان بوشهر انجام می‌شود و در زمینه پرورش ماهی در قفس هم اقدامات و سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است.

وی گفت: زیست فناوری دریایی، اقتصاد نوین و ارزش افزوده بالایی است که اکنون درمنطقه دلوار در شهرک زیست فناوری دریایی در دست احداث است و بوشهر یکی از پنج استان ویژه مناطق علم و فناوری در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، آی تی و زیست فناوری دریایی است.

مدی کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر بیان کرد: با توجه به ظرفیت خوب ساحل و دریا در حوزه گردشگری در این استان اما به رشد مطلوب خود نرسیده‌ایم و با برنامه ریزی باید تلاش کنیم تا این ظرفیت اشتغال زا و ثروت آفرین شود.

وی افزود: با توجه به ساختار مدیریت و پیگیری و ظرفیت ها بوشهر از استان های امن کشور است که زمینه سرمایه‌گذاری در آن فراهم شده است طوریکه در سفر اسفندماه سال گذشته رئیسجمهوری به این استان ۱۳ تفاهمنامه به مبلغ ۱۰۸ هزار میلیارد تومان با شرکت های سرمایه‌گذاری خارجی و بانک ها منعقد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.