| کد خبر: 197805 |

اتصال کردستان به راه آهن سراسری اولویت اول دولت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ساخت خط آهن همدان - سنندج و اتصال کردستان به شبکه راه‌آهن سراسری یکی از برنامه‌های اولویت دار دولت در این استان است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ساخت خط آهن همدان - سنندج و اتصال کردستان به شبکه راه‌آهن سراسری یکی از برنامه‌های اولویت دار دولت در این استان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ساخت راه آهن همدان - سنندج موانعی دارد که بیشتر مربوط به حوزه آزادسازی مسیر است که امیدواریم مردم در بحث تملک اراضی به ما کمک کنند تا این پروژه مهم هر چه سریعتر اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه بحث دیگر نیز هماهنگی و مطالعه پیش بینی اجرای این طرح تا گردنه صلوات آباد سنندج است، افزود: اجرای این خط آهن از گردنه صلوات آباد به سمت پایین و شهر سنندج، مطالب مختلف فنی دارد که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی و وارد فاز اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کردستان، استانی استراتژیک است که می‌تواند در بخش‌های مربوط به حوزه ترانزیت و صادرات کالا نقش موثری ایفا کند به همین دلیل سرمایه گذاری برای این موارد و توسعه ظرفیت تزانزیت در استان را دنبال میکنیم.

اسلامی به احداث جاده سنندج - مریوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه یکی از جاده‌های شریانی و حیاتی است که راجع به کاستی‌ها و نحوه تسریع اجرای آن تصمیم گیری می‌شود.

وی بر تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه سنندج نیز تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم هماهنگی و پیگیری‌های لازم را برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی دیگر و افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اشاره‌ای به طرح چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج داشت و تاکید کرد: این طرح بسیار مهم بوده و تلاش می‌شود تا پایان امسال با همت پیمانکاران بخش مهمی از آن زیر بار ترافیک برود.

اسلامی اظهار داشت: در نقاطی که امکان چهار خطه کردن وجود دارد اقدام به دیواره سازی در کنار تونل‌ها می‌کنیم در غیر این صورت، تونل های جدید در دست ساخت است.

وی از جمله اهداف سفر خود به استان را بازدید از پروژه ها و راه های اصلی وروستایی اعلام کرد و افزود: بازدید از مرز باشماق و بیمارستان سقز از دیگر برنامه های سفر به کردستان است، ضمن اینکه پیگیری های لازم برای تسریع این پروژه ها انجام خواهد شد.

بازدید از مسیر سنندج - مریوان و تونل باغان، بازدید از مرز باشماق مریوان و بازدید از فرودگاه و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سقز بخشی از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان است.

همچنین در ادامه این سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی از پروژه های راهسازی شهرستان بیجار، تونل و جاده گردنه ماموخ در مسیر سنندج - سقز، پروژه روگذر سه راهی مریوان و پروژه بانتا آبیدر سنندج بازدید کرده و شرکت در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان نیز آخرین برنامه این سفر اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.