| کد خبر: 197770 |

◄ در شهریورماه؛ 3 میلیون و 670 هزار مسافر از مهرآباد اعزام و پذیرش شدند

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه 30 هزار و 92 نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون و 670 هزار مسافر و جابجایی 32 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‎ ها انجام شده است.

تین نیوز

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه  30 هزار و 92 نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون و 670 هزار مسافر و جابجایی 32 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‎ ها انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار منتشر شده فرودگاه مهرآباد با بیش از 10 هزار و 391 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و 264 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با  6 هزار و 304 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 923 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه شیراز با  2 هزار و 575 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 275 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه پرترافیک کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از 9 میلیون و 120 هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون و 749 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای شهریور98،  نشست و برخاست  27 هزار و 829 فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون و 300 هزار مسافر و بالغ بر 25 میلیون کیلوگرم بار جابجا شده‎است.

فرودگاه مهرآباد طبق آمار، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 5 هزار و 195 فروند نشست و برخاست، بیش از 756 هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر شش میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2181 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از 224 هزار مسافر و ارسال و پذیرش یک میلیون و 753 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

طبق آمار، سهم پروازهای خارجی شهریور 98، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست دو هزار و 263 فروند هواپیما است که طی آن بیش از 315 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از شش میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

بخش فرودگاه مشهد با نشست و برخاست 1112 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از  167هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه شیراز با میزبانی 394 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 51 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست  213 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 27 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 600 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.