| کد خبر: 197655 |

مفهومی‌های جنجالی نمایشگاه خودروی فرانکفورت +تصاویر

بررسی برترین خودروهای کانسپت رونمایی شده در نمایشگاه مشهور آلمان نشان می‌دهد اکثر شرکت‌های جهان به فکر آینده‌ای تمام الکتریکی هستند

تین نیوز

بررسی برترین خودروهای کانسپت رونمایی شده در نمایشگاه مشهور آلمان نشان می‌دهد اکثر شرکت‌های جهان به فکر آینده‌ای تمام الکتریکی هستند

به گزارش تین نیوز به نقل از روزنامه همشهری، نمایشگاه سالانه خودروی فرانکفورت به‌تازگی به‌کار خود پایان داد اما بحث و تبادل نظر درخصوص خودروهای مفهومی حاضر در این نمایشگاه همچنان نقل محافل خبری و دوستداران خودرو در دنیاست. روزنامه ساندی‌تایمز 4خودروی مفهومی برتر این نمایشگاه را معرفی کرده که طرفداران خودروهای مدرن را هیجان‌زده می‌کند.

ب‌ام‌و مفهومی 4

طی چند‌ماه گذشته صحبت‌های زیادی درخصوص نسل آینده سری4 ب‌ام‌و مطرح شده بود؛ حرف‌هایی از قبیل اینکه سری4 از یک خودروی اسپرت به‌سمت یک جی‌تی کوچک درحال تغییر است. طراحی ظاهر این خودرو، دلیل اصلی مطرح شدن چنین بحث‌هایی به‌نظر می‌رسد. این مدل بیشتر شبیه به بچه سری8است تا یک 2

 در سری3.صادقانه باید گفت که این ب‌ام‌و سری4حرف‌های بسیار زیادی از این دست را به‌دنبال خواهد داشت. آدریان فان هویدونک- معاون ارشد گروه طراحی ب‌ام‌و- در این رابطه می‌گوید: «ب‌ام‌و مفهومی سری4، مظهر ذات زیبایی‌شناسی برند BMW است. این خودرو، نسبت‌های کاملی را با یک طرح واضح و دقیق ترکیب می‌کند.» کاملا مشخص است که این کانسپت به‌طرز عجیبی از سری8الهام گرفته‌شده و حتی می‌تواند خودروی مفهومی این سری نیز باشد.

یکی از اصلی‌ترین مباحث در طراحی این مدل، جلوپنجره بزرگ آن است که در نگاه اول توجه همه را به‌خود جلب می‌کند. این خودروی 2 در، تایرهای 21اینچی با رینگ آلومینیومی دارد و با موتورهای 4و 6سیلندر بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد.

در مدل هیبریدی یک موتور الکتریکی 185کیلوواتی که می‌تواند 60کیلومتر خودرو را پیش ببرد در کنار یک موتور توربو شارژ 2لیتری قرار می‌گیرد.

 

کوپرا تاواسکن

به گزارش همشهری،خودروهای اسپرت شرکت سیات اسپانیا با برند کوپرا شناخته می‌شوند که اخیرا توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری را در بازارهای مختلف به‌دست آورند. سازندگان در نمایشگاه فرانکفورت با خودروی مفهومی «تاواسکن» پرده از ایده‌های آینده خود برداشتند.

طبق برنامه‌ریزی‌های سازنده، تاواسکن یک خودروی الکتریکی قدرتمند است. پیش‌بینی شده که سطح فروش شاسی‌بلندهای الکتریکی تا 15درصد افزایش داشته باشد و این نشان می‌دهد که مشتری‌ها به‌دنبال خودرویی جدیدتر، جذاب‌تر و کارآمدتر هستند.

کوپرا تاواسکن، نخستین خودروی بدون آلودگی شرکت خواهد بود که ترکیبی از یک 4در، کراس‌اوور، شاسی‌بلند و کوپه را در معرض نمایش قرار داده است! تاواسکن، 3موتور برقی دارد که مجموع قدرت آنها به 302اسب‌بخار می‌رسد.

تایرهایش، 22 اینچی است و باتری‌های 77کیلوواتی لیتیوم - یون که قدرت مورد نیاز برای حرکت را فراهم می‌کنند، برای کاهش مرکز ثقل و همچنین افزایش پایداری وسیله نقلیه روی جاده، در کف خودرو قرار گرفته‌اند.

تاواسکن با باتری‌های شارژشده خود می‌تواند حداکثر 450کیلومتر مسافت را طی کند. طراحی کوپرا در آینده می‌تواند با کمک گرفتن از شرکت‌ خواهرخوانده‌اش، فولکس‌واگن، مسیر پیشرفت را بهتر طی کند. تصور بر این است که این خودروی مفهومی می‌تواند در آینده‌ای بسیار نزدیک روی خط تولید قرار بگیرد.

هیوندای 45

خودروساز کره‌ای با نگاهی به آینده، خودروی مفهومی هیوندای45را که تمام برقی است در فرانکفورت رونمایی کرد. هیوندای45با الهام از مدل مفهومی (Hyundai Pony Coupe Concept) که در سال1974و در نمایشگاه اتومبیل تورین معرفی شد، ساخته شده است. نام 45 به گذشت 45سال از زمان تولید پونی کوپه اشاره دارد. ضمن اینکه باید گفت، این موضوع چندان بی‌ارتباط با زاویه‌های 45درجه‌ای که در نقاط مختلف بدنه خودرو می‌بینیم، نیست.

فضای داخلی هیوندای45، شبیه به یک اتاق نشیمن است و صندلی‌های آن مبل‌گونه طراحی شده‌اند و زمانی که خودرو روی حالت اتوپایلوت (خودران) قرار می‌گیرد، واقعا حس می‌کنید که در اتاق نشیمن منزل‌تان هستید! کارشناسان بر این باور هستند که هیوندای می‌تواند این مدل را در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه کند و دنباله‌روی مدل «کونا» که به‌عنوان نخستین خودروی تمام برقی شرکت در سال2018 به بازار عرضه شد، باشد.

نکته جالب در طراحی هیوندای45، قرار گرفتن چراغ‌های LED پایین درهای وسیله نقلیه است. این چراغ‌ها در اصل میزان شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهد و راننده پیش از سوار شدن به‌خودرو متوجه وضعیت شارژ آن می‌شود.

 

 

مرسدس - بنز ویژن‌ای کیو اس

مرسدس - بنز در نمایشگاه فرانکفورت سورپرایزهای متعددی را در معرض دید عموم قرار داد. یکی از مدل‌های عرضه شده این شرکت در نمایشگاه2019، مدل مفهومی Vision EQS بود؛ یک لیموزین مفهومی که نمایی از آینده خودروهای مرسدس بنز را ارائه کرده است. بنز برخلاف سایر شرکت‌ها، جزئیات ریزتری را از خودروی مفهومی خود منتشر کرده است. ویژن‌ای کیو اس، خودرویی الکتریکی است که باتری‌هایش 100کیلووات ساعتی هستند و می‌توانند قدرتی معادل 476 اسب‌بخار را تولید کنند.

صفر تا صد این خودرو 5/4 ثانیه است و حداکثر سرعتش به بیش از 200کیلومتر بر ساعت می‌رسد که البته از یک لیموزین نباید بیش از این هم انتظار داشت. در عین حال باید گفت که ویژن‌ای کیو اس، با یک‌بار شارژ کامل، می‌تواند حداکثر 700کیلومتر را بپیماید. نکته جالب اینکه، باتری‌ها در 20دقیقه حدود 80درصد شارژ می‌شوند که این موضوع هم می‌تواند یکی از برتری‌های این مرسدس - بنز زیبا باشد.

داخل خودرو نیز شبیه به یک قایق تفریحی طراحی شده و با دیدن داشبورد چنین حسی به شما دست می‌دهد. طراحان به‌غیر از استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در سقف، از پوشش میکروفیبر دینامیکی سفید به‌عنوان روکش صندلی‌ها استفاده کرده‌اند که فوق‌العاده جذاب است. البته علاوه بر اینها، در داخل خودرو چرم مصنوعی نیز به‌کار رفته است.

رشد فروش شاسی‌بلندها

پیش‌بینی شده که سطح فروش شاسی‌بلندهای الکتریکی تا 15درصد افزایش داشته باشد و این نشان می‌دهد که مشتری‌ها به‌دنبال خودرویی جدیدتر، جذاب‌تر و کارآمدتر هستند

اتاق نشیمن سیار

فضای داخلی هیوندای45، چیزی شبیه به یک اتاق نشیمن است و صندلی‌های آن مبل‌گونه طراحی شده‌اند و زمانی که خودرو روی حالت اتوپایلوت (خودران) قرار می‌گیرد، واقعا حس می‌کنید که در اتاق نشیمن منزل‌تان هستید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.