| کد خبر: 197635 |

نمی‌توان در اتاق‌های دربسته با امکانات کافی نشست و مردم را به صبر دعوت کرد

نمی‌توان در اتاق‌های دربسته نشست و با امکانات کافی زندگی کرد و مردمی که از صبح تا شب نگران لقمه حلال هستند و یا از بیکاری فرزندانشان خسته و افسرده هستند را به صبر و شکیبایی و ایستادگی دعوت کرد.

تین نیوز

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: نمی‌توان در اتاق‌های دربسته نشست و با امکانات کافی زندگی کرد و مردمی که از صبح تا شب نگران لقمه حلال هستند و یا از بیکاری فرزندانشان خسته و افسرده هستند را به صبر و شکیبایی و ایستادگی دعوت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس در نطق میان دستور امروز دوشنبه(15 مهر98) پارلمان اظهارداشت: در شرایطی ماه‌های پایانی مجلس دهم را سپری می‌کنیم که علیرغم فعالیت‌ها و مصوبات مهم و قابل توجه، مردم انتظارات بیشتری از مجلس داشتند فارغ از برخی اقدامات تخریبی علیه مجلس که بدون تردید هیچ نسبتی با مصالح کشور و موازین اخلاقی ندارد این حق مردم است که نتایج عملی و محسوس از کارکرد پارلمان برای حل مسائل و مشکلات متعدد را مشاهده کنند.

وی افزود: البته همگان ساختارهای قانونی کشور را می‌شناسند ولیکن محدودیت‌ها و دست‌اندازی به حوزه اختیارات و جایگاه مجلس قطعاً به نفع کشور نیست و همه بایستی مفاد و ارزش‌های قانون اساسی را پاس بدارند وانگهی حفظ امید و اعتماد مردم از طریق ارتقاء کارامدی نظام و امید به تحولات مثبت در پرتو انتخابات استفاده موثر از فرصت مشارکت سیاسی حائز اهمیت است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هر حال اتوبان اصلاح کشور باید از وسط مجلس عبور کند، در این راستا از شفافیت آراء نمایندگان و شفافیت فعالیت سایر مراکز و رویکرد مبارزه با فساد رئیس قوه قضائیه استقبال می‌کنیم همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید نمودند اقدامات بدون تبعیض و بدون مچ‌گیری در این مسیر به تقویت اعتماد و تأمین حقوق عمومی کمک خواهد کرد.

نجفی خوشرودی تصریح کرد: مقابله با انباشت فساد و رانت و تبعیض همچنین از مسیر تقویت و توسعه آزادی‌های مدنی می‌گذرد و این مستلزم حمایت و اهتمام قاطع قوای 3گانه است.

وی افزود: ما محدودیت‌ها و چالش‌های پیدا و پنهان دولت را درک می‌کنیم ولیکن مردم انتظار دارند که دولت با تحرک بیشتری برای حل مسائل و مشکلات آنها بکوشد به ویژه با نظرداشت آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌های اداری، حمایت‌های اجتماعی از مردم حائز اهمیت است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ایستادگی و مقابله با فشارهای بین‌المللی نیازمند بهبود اقتصاد و معیشت است. نمی‌توان در اتاق‌های دربسته نشست و با امکانات کافی زندگی کرد و مردمی که از صبح تا شب نگران لقمه حلال هستند و یا از بیکاری فرزندانشان خسته و افسرده هستند به صبر و شکیبایی و ایستادگی دعوت کرد.

نجفی خوشرودی ادامه داد: آیا اضطراب و دغدغه روزمره خانواده‌ها برای جوانان تحصیلکرده بیکار را درک می‌کنید؟ آیا موج خروج نخبگان و جوانان تحصیلکرده موجب نگرانی نیست؟ آیا برخی کمبودها در تأمین نیازهای ضروری بهداشت و درمان قابل احساس است؟ با محدودیت، بی‌اعتمادی، ناامیدی، مشکلات اقتصادی به ویژه بیکاری جوانان و فشارهای بین‌المللی نمی‌توان انتظار وضعیت عادی را داشت.

وی افزود: این مسائل نافی وحدت و همبستگی برای مقابله با زیاده‌خواهی بیگانگان نیست و این مهم همزمان مستلزم تغییر نگاه در عرصه داخلی و خارجی است. هر چیزی که با فکر ما تطبیق ندارد را باطل نپنداریم. صحنه بین‌المللی عرصه تعامل و استفاده از فرصت‌ها است وگرنه فرصت‌ها به تهدید می‌گرایند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تریبون‌داران سیاسی و مذهبی پاکیزه سخن بگویند. آن تریبونی که در اختیار شماست متعلق به همه مردم است نه ابزار تسویه حساب‌های فردی و سیاسی، آن تریبون‌ها فرصتی برای خدمت بی‌منت به مردم، مجالی برای تزکیه نفس و ترویج معنویت و فرهنگ والای اسلام رحمانی است. باور کنید مردم سخنان منطقی و معقولانه را بیشتر می‌پسندند. 

نجفی خوشرودی تصریح کرد: در شرایطی سال تحصیلی جدید آغاز شده است که همچنان فرهنگیان با مشکلات جدی اداری و معیشتی مواجه هستند، واقعا چه طرح و برنامه جدی برای حل این مشکلات در دستور کار قرار دارد؟ از رتبه‌بندی تا مشکلات کمبود نیروی انسانی.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با توجه به الحاق غریب‌الوقوع ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا طراحی سازوکارهای لازم از سوی مسؤولین دولتی به بخش خصوصی استان مازندران برای بهره‌برداری از این موقعیت مورد تأکید است، اظهارداشت: از مسؤولان جهت رفع بیکاری حوزه انتخابیه خود درخواست توجه ویژه دارم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.