| کد خبر: 197624 |

◄ 10 راهکار برای کاهش سر فاصله قطارهای مترو در پیک صبح

با تعداد واگن‌های موجود می‌توان سر فاصله مترو را در پیک صبح کاهش داد.

تین نیوز

آیا برای کاهش سر فاصله قطارهای مترو به ۲ دقیقه در ساعات پیک صبح، نیاز به تعداد واگن بیشتری داریم؟ معتقدم با تعداد واگن‌های موجود می‌توان سر فاصله مترو را در پیک صبح کاهش داد.

این هدف با توجه به موارد زیر قابل دست‌یافتنی است:

۱-مدیریت زمان شروع به کار صنوف مختلف، به‌طوری که در زمان استفاده دانش آموزان، کادر آموزشی و افراد مرتبط، دیگر اقشار از مترو استفاده نکنند و در نتیجه از ازدحام کاسته شود.

۲-اصلاح عرض پله‌های برقی و تسهیل تردد داخل ایستگاه.

۳-بررسی معابر دسترسی به ایستگاه و ارتباط ایستگاه مترو با ایستگاه دیگر وسایل حمل و نقل نظیر تاکسی‌ها، خطوط حمل و نقل عمومی، شخصی و تسهیل دسترسی به مترو.

۴-ترمیم و اصلاح کلیه نقشه‌های راهنمای داخل ایستگاه‌ها. اکنون این نقشه‌ها کارایی خود را کاملاً از دست داده‌اند. انتخاب جنس تابلوهای راهنما طوری بوده که با انگشت دست به مرور زمان پاک شده‌اند و با یک روکش شیشه‌ای یا پلاستیکی روی آن، این نقیصه کاملاً برطرف می‌شود.

۵- اصلاح بلندگوهای راهنما و دقت در اعلام صحیح ایستگاه‌ها که اغلب با اعلام ناصحیح موجب سردرگمی مسافران می‌شود.

6-کم کردن از صندلی‌ها و اصلاح محل فعلی آنها و در نتیجه با باز کردن فضا ظرفیت پذیرش افزایش می‌یابد.

7-بررسی نشیمنگاه بوژی با ریل و تعمیر و تعویض ریل ویا بوژی‌های ناسالم به‌طوری که ترمزگیری و ایست ترن ملایم و آنی بوده و زمان کمتری برای کم کردن سرعت و نگه داشتن قطار نیاز باشد.

۸-افزایش سرعت مطمئن

۹-آموزش اپراتورها برای توقف قطار در محل در نظر گرفته و د رنتیجه کاهش سردرگمی مسافران در حال انتظار برای سوار شدن.

۱۰-استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری برای آموزش مسیر به مسافران و راه‌‌اندازی اپلیکیشن برای آموزش مسیرها و نحوه سوار و پیاده شدن و اطلاع‌رسانی در این مورد با استفاده از جاذبه‌های فرهنگی.         

* کارشناس حمل و نقل

** این مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد هدایتی 14 0

    با سپاس از ارائه نظرات کارشناس محترم حمل و نقل، باید توجه داشت که موارد شماره 1تا 6 مربوط: به مدیریت تقاضای سفر، افزایش ظرفیت تردد داخلی ایستگاه، و افزایش ظرفیت داخل واگن می باشد و در واقع این موارد ، راهکاری برای "افزایش ظرفیت جابجائی قطارها" است و نه" راهکاری برای کاهش سر فاصله قطارهای مترو" . از نظر فنی فقط موارد 7و8و9 می تواند کاهش سرفاصله را در پی داشته باشد. با تشکر.

  • درگاهي 1 0

    ِيكي ازعوامل تاثيرگذاردرامرمديريت بهينه زمان توقف قطار در ايستگاه ها كاركنان ايستگا هها علي الخصوص مامورين سكوها مي باشندكه عملكرد واقدامات به موقع وحرفه ايي آنها جهت حركت منظم قطارها تاثيرگذار بوده كه درنهايت اين مسئله دركنار ساير موارد ذكر شده درمتن گزارش ، منجر به كاهش سرفاصله زماني قطارها خواهد شد.دراين ميان درايستگاه هايي كه بااستقبال چشمگير مسافرين مواجه شده و درزمان هايي كه اوج ترافيك مسافري و اختلال ترافيكي د رميسرريلي وجو دارد ، علاوه برمامورين سكوها مي توان از كاركنان اختصاصي سكو نيز استفاده نمود.
    کارکنان اختصاصی سکو، به آن دسته از کارکنانی هستندکه به طور منظم مدیریت زمان توقف درسکو به شکلی ویژه آموزشهايي از قبيل : مقابله بابحران ( درگيري ونزاع . اختلالات ترافيكي . تعميرات قطار. امدادرساني و كمك هاي اوليه . ورود غيرمجاز به حريم ريلي و...) می بینند.درمواقع پرازدحام ازاین افراد سکو استفاده می شود.و مناسب ترین شکل حضور آنها درسکو به صورت نیمه وقت یا موقتی می باشند .این افراد می توانند عضوتمام وقت کارکنا ن سکو نیز باشند ومانند اعضای ارشد درزمان باقی مانده ازروز به کار خود ادامه دهند.
    لندن ، بروکشل، هنگ کنگ ،سانتیاگو، نیویورک و سیدنی دارای کارکنان اختصاصی سکو می باشند،تازمان توقف رادرطول ساعات اوج ترافیک مدیریت کنند و مسافرین را به بخش های باظرفیت های بیشتر درسکو هدایت کنند.و مانع از به زور وارد شدن مسافر به قطار بادرهای بسته می شوند.درحالی که کارکنان ایستگاه اطلاع رسانی های همکانی را انجام داده مسافران را به رعایت نکات ایمنی توصیه کرده و بردستیاران ایستگاه نظارت می کنند.
    به طورمثال درسانتیاگو،کارکنان سکو تنها درایستگاه های پرازداحام حین زمان های اوج ترافیک صبحگاهی (07:00-09:30) و شامگاهی (18:00-20:30) درسکو مستقر می شوند.
    درنهايت این کارکنان با کاهش تراکم مسافران درسکو .کاهش تاخیر دراعزام قطارها و کاهش ازدحام بیش ازحد درون قطارها ،ازمدیریت زمان توقف به شکل سودمند پشتیبانی می کنند .این کارکنان به راهبران قطارها درانجام سریع و ایمن فرآیند ورود به ایستگاه و بازو بسته کردن دربها ،اعزام ازایستگاه و حفظ برنامه ریزی زمانی تعیین شده برای اعزام قطارها ازایستگاه کمک می کنند.