| کد خبر: 197620 |

طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها در تبریز آغاز شد

طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها از امروز پانزدهم مهر در محدوده مرکزی شهر تبریز به طور رسمی آغاز شد.

تین نیوز

رییس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها از امروز پانزدهم مهر در محدوده مرکزی شهر تبریز به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ یونس منفرد گفت: این طرح به منظور کاهش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر تبریز در مسیرهای پل قاری به سمت میدان دانش سرا، راسته کوچه به سمت میدان نماز، تقاطع گجیل به سمت میدان نماز، تقاطع باغ فجر، شریعتی به میدان ساعت و چهارراه باغشمال به سمت میدان ساعت اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از دوم شهریور به صورت آزمایشی و با هدف ارشادی آغاز شده است، گفت: از امروز متخلفان مشمول اعمال قانون می شوند.

سرهنگ منفرد زمان اجرای طرح را ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰و ۱۷ تا ۲۰ اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تبریز همچنین گفت: تردد خودروهای سرویس مدارس، تاکسی ها، وانت های دارای پروانه کسب از سازمان بار در محدوده اجرای طرح زوج و فرد مجاز است.

اجرای طرح زوج و فرد در بافت مرکزی تبریز به دلیل آلودگی بالای هوا و ترافیک کمرشکن آن، در سال های اخیر از جمله مطالبات مردم و مسوولان کلان شهر تبریز بود، اما واقع شدن بازار تاریخس تبریز به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه شمال غرب کشور مانع از آن می شد.

گفته می شود با اجرای این طرح، مشکلات هسته مرکزی در خصوص ترافیک به میزان حداقل ۳۰ درصد کمتر خواهد شد؛ همچنین پیش بینی می شود با اجرای این طرح، در بحث حمل و نقل عمومی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به راحتی و بدون اتلاف وقت تردد کنند و  تردد شهروندان، مسافران و گردشگران در این منطقه تسهیل شود.

در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو وجود دارد که تردد آنها هوا را آلوده کرده و علاوه بر این آلودگی صوتی و بصری نیز ایجاد می کنند؛ این در حالی است که روزانه افزون بر ۵۰ هزار دستگاه خودرو نیز از دیگر شهرستان های ۲۰ گانه آذربایجان شرقی برای انجام امور اداری و شخصی خود به تبریز تردد می کنند.

156679083

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    طرح نابجایی است . چون باعث افزایش ترافیک در سایر مسیرها میشود. بهتر است نسبت به افزایش پارکینگها و تعریض و مسیرگشایی معابر و افزایش بزرگراه های درون شهری اقدام گردد.