| کد خبر: 197606 |

◄ پایانه‌های بدون استراحتگاه‌، ایمنی حمل‌ونقل را تهدید می‌کند

از لحاظ ایمنی سفر ،خواب و استراحت راهبر یکی از فاکتورهای مهم یک سفر ایمن و کم حادثه است و فرقی ندارد جنسیت راهبر خانم باشد یا آقا.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور گفت: استراحتگاه و خوابگاه یکی از نیازهای مبرم رانندگان در پایانه‌ها و ساخت و راه‌اندازی آن به عهده شهرداری‌هاست.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی این مطلب را در پاسخ به خبری بیان کرد که روز گذشته از مشکلات رانندگان زن ناوگان سنگین در این شبکه خبری منتشر شد.

وی افزود:  شهرداری‌ها نیم درصد عوارض از مبلغ دریافتی بلیت، حتی اگر فروش بلیت اینترنتی باشد و یا مسافر در بین راه سوار شده و از خدمات پایانه هم  استفاده نکرده باشد به‌خاطر درج در سند حمل یا همان صورت وضعیت از مالک، کسر می‌کنند بنابراین باید خدمات مناسبی به رانندگان ارایه دهند.

او تاکید کرد: از لحاظ ایمنی سفر ، خواب و استراحت راهبر یکی از فاکتورهای مهم یک سفر ایمن و کم حادثه است و فرقی ندارد جنسیت راهبر خانم باشد یا آقا، هر دو مسئولیت جان ۴۰ نفر را در کف دست دارند.

این راننده اتوبوس با بیان این‌که آرامش و خواب کامل، مکمل هم هستند که راندمان رانندگی و قدرت تصمیم گیری را تا حد زیادی بالا می برد، اظهار کرد: متاسفانه این 2 مورد توسط شهرداری‌ها از راننده گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز، داوودی گفت: نبود خوابگاه و استراحتگاه برای رانندگان در پایانه‌ها و مشکلاتی که در خروجی پایانه‌ها برای راندگان به وجود می‌آید امکان استراحت را از آنان سلب کرده و آرامش رانندگان را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور افزود: بنابراین شهرداری‌ها نه تنها در حق رانندگان بلکه در حق مسافران هم کوتاهی کرده‌اند.

وی در مورد مشکلات رانندگان در پایانه‌های مسافری اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که در حال حاضر بیشتر پایانه‌ها خوابگاه استاندارد برای استراحت رانندگان  ندارند.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: همچنین مهماندار یا همان شاگرد که پرسنل اتوبوس است حق استفاده از حمام را ندارد.

داوودی عدم وجود جایگاه سوخت در پایانه‌ها و گرفتن ورودی ازاتوبوس‌ها را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان کرد: ممنوعیت شستشو و استفاده از کارواشی که به مبلغ کلانی اجاره داده شده و آن‌هم طبق اجاره چند برابر کارواش‌های بیرون پول ازاتوکار می‌گیرند نیز از دیگر مشکلات است.

او تاکید کرد: وجود انبارهای مرکزی و دریافت درصد از حمل بار توسط شهرداری‌ها که غیرقانونی است، یکی دیگر از مشکلات رانندگان اتوبوس در پایانه‌های مسافری است.

به گزارش تین نیوز، این راننده اتوبوس با برشمردن مشکلاتی که مسافران در پایانه‌های مسافری با آن مواجه هستند، گفت: بیشتر پایانه‌ها، سالن انتظار برای مسافرانی که نیمه شب می‌رسند، ندارند و اگر مسافری مقصدش غیر از شهرستان مرکزی باشد، مثل شهرهای کوچک و روستاها و اگر مسافر هم یک خانم باشد باید تا صبح که سواری یا مینی‌بوس آن شهرستان بیاید در داخل پایانه‌ها سرگردان باشد.

داوودی ادامه داد: عدم وجود اتاق مادر و کودک در بیشتر پایانه‌ها و اجاره دادن سرویس‌های بهداشتی که منجر به اخذ مبالغی توسط متصدی آنها ازمسافران شده نیز از دیگر مشکلات مسافران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • معصومه عباسی 0 0

    باسلام و عرض ادب
    در مورخ 16/07/98 به منظور بدرقه تعدادی از دوستان به پایانه مسافربری کاراندیش شیراز مراجعه کردیم.علی رغم اینکه مسافرین شرکت سفر سیر آسیا در تمام سرویس های این شرکت به مقصد آبادان ،خرمشهر و شلمچه از قبل به صورت آنلاین بلیط هایشان را تهیه نموده بودند،شرکت مسافربری مذکور از سوار شدنشان ممانعت به عمل اورده و درخواست پرداخت مبلغ اضافه در حدود 40درصد بیشتر از قیمت اولیه کردند که با اعتراض شدید مسافران همراه شد.نماینده شرکت سفر سیر آسیا اعلام کرد هیچ مسافری حق سوار شدن به اتوبوس را ندارد جز اینکه مبلغ را پرداخت کند.نهایتا با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و نبود بلیط در شرکتهای جایگزین مسافران مجبور به پرداخت این مبلغ شده و اجازه سوار شدن به ماشین را پیدا کردند.و عجیب تر از آن اینکه ماشین های این شرکت در صندوق مخصوص نگهداری بار مسافران سوار میکرد.من با مراجعه به مدیریت ترمینال اعتراض کردم که با توهین های مسئول شرکت مسافربری نامبرده مواجه شدم.شرم آور است درحالی که برادران و خواهران عراقی ما تمام طول سال درحال پس انداز برای میزبانی از زوار حسینی هستند ،شرکتهای مسافربری ایرانی برای خالی کردن جیب زوار برنامه ریزی میکنند.