| کد خبر: 197590 |

بازگشایی 93 کیلومتر راه روستایی سیل‌زده در جنوب کرمان

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ۹۳ کیلومتر از محورهای روستایی خسارت دیده از سیل وسیلاب های چند روز گذشته در جنوب این استان بازگشایی و تیغ زنی شد.

تین نیوز

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان ۹۳ کیلومتر از محورهای روستایی خسارت دیده از سیل و سیلاب های چند روز گذشته در جنوب این استان بازگشایی و تیغ‌زنی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود جمیلی گفت: با توجه به بارش شدید باران در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج محورهای روستایی این مناطق دچار آسیب شد که با فروکش کردن سیلاب کار بازگشایی و تیغ زنی این محورها با استفاده از توان دستگاه های راهداری آغاز شده است.  

جمیلی افزود: هشت آبنمای خسارت دیده در چهار شهرستان هم با دستگاه های راهداری به صورت موقت اصلاح و زیر بار ترافیک قرار گرفت.  

وی از بازگشایی دهانه پل ها در محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج توسط عوامل راهداری کهنوج خبر داد و گفت: با توجه به تخریب دریواسیون در محور کهنوج – فاریاب در محدوده کلکسورک هم یکهزارو ۲۰۰ متر از این محور دچار آبردگی شانه، شیب شیروانی و تخریب ۳۴ تابلو و علایم حاشیه راه شد که با فرو کش کردن آب حاشیه محور کاربازسازی و شانه سازی آن به زودی انجام خواهد شد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: در شهرستان رودبار جنوب هم در مناطق کوهستانی ۷۰کیلومتر محور توسط یک دستگاه بولدوزر در حال تیغ زنی است.  

وی از بازگشایی و تیغ زنی ۱۵کیلومتر از محور روستایی میجان خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن جاده این روستا در بستر و حاشیه رودخانه در زمان بارندگی و بروز سیلاب آسیب جدی می بیند.

سیلاب روز گذشته در  منطقه جنوب کرمان  ۹میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت ها وارد کرد.

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.