| کد خبر: 197554 |

۲۳۰ دستگاه واگن باری در اراک تولید شد

۲۳۰ دستگاه انواع واگن باری امسال در این واحد مادرتخصصی تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوست.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: ۲۳۰ دستگاه انواع واگن باری امسال در این واحد مادرتخصصی تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا مختاری افزود: ارزش هر یک از واگن‌های باری تولید شده  بین ۶ تا ۹ میلیارد ریال متغیر است که بر اساس قراردادهای مشخص با شرکت‌های بهره‌بردار داخلی تولید و روانه بازار شده است.

وی ادامه داد: هفت واگن مسافربری که ارزش هر کدام ۷۰ میلیارد ریال است نیز امسال در خطوط تولید واگن‌پارس اراک ساخته شده و در ناوگان ریلی کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شده که در صورت حمایت‌ دولت به‌خصوص در ارایه تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های بهره‌بردار امکان افزایش تولید در این راستا وجود دارد.

مختاری اظهار داشت: وزارت صمت با تاکید مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل‌تحسین واردات هر نوع واگن خارجی را ممنوع کرد که همین امر باعث ازدحام سفارش شرکت‌های بهره‌بردار داخلی از واگن‌سازان اراک شد است اما، برای انعقاد قرارداد و دریافت پیش پرداخت  باید الگوی مالی معقول به بهره‌برداران ارایه شود تا  بتوانند نسبت به تامین هزینه‌ها و عمل به مفاد قراردادها اقدام کنند.

وی بیان کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار ایجاد کرده که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی می‌شود و رونق تولید درمجموعه واگن پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: اگر چه ممنوعیت واردات واگن از سوی وزارت صمت اقدامی شایسته است اما در صورتی که تکالیف  تبصره  ۱۸ قانون بودجه اجرایی نشود و شرکت‌های بهره‌بردار در تنگنای مالی خواهند بود و روند تامین مواد اولیه و تولید واگن نیز با اشکالاتی مواجه می‌شود.

واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی محصولات ریلی در ایران و خاورمیانه است.

این واحد صنعت ریلی در سال ۱۳۵۴ در اراک تاسیس شد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی واگن پارس اراک در فضایی کارگاهی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

واگن پارس اراک به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافربری و مترو در خاورمیانه است و محوریت تولید و تعمیر خودروهای حمل و نقل ریلی ایران را دارد.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.