| کد خبر: 197542 |

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

◄ استقبال از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از رشد اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان با همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها خبر داد.

تین نیوز

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از رشد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان با همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها خبر داد و گفت: شرکت‌های داخلی ایرانی می‌توانند در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازهای سازمان هواشناسی را تامین کنند تا خریدهای خارجی این سازمان متوقف شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهنامه همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی از حمایت وزیر راه از اقتصاد شرکت های دانش بنیان قدردانی کرده و اظهار داشت: پیچیده‌ترین بخش این تفاهمنامه در حوزه ساخت رادارهای هواشناسی است که تاکنون از خارج خریداری می‌شد اما پس از این توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

ستاری  در ادامه تصریح کرد: استفاده از شبیه‌سازها در بخش هواشناسی در حوزه سیل و بلایای طبیعی از دیگر بندهای تفاهم‌نامه است هم‌چنین الکترونیکی کردن بارنامه‌ها مباحث جدی است که با سازمان راهداری دنبال می‌کنیم.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تفاهم با سازمان راهداری اشاره داشت و افزود: در حوزه شهرهای هوشمند همکاری مشترکی با سازمان راهداری خواهیم داشت و در حوزه استارتاپ‌ها می‌توان گام‌های اساسی برداشت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه، از مصوبه اخیر وزارت راه مبنی بر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های شهری استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: این مصوبه و اقدام وزارت راه موضوعی قابل توجه برای رشد اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان است.

ستاری به  مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های شهری اشاره کرد و یادآور شد: امید می‌رود با همکاری مشترک ،محیط مناسبی برای رشد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در کشور فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.