| کد خبر: 197496 |

طرح بازنگری در خطوط اتوبوسرانی قم به‌زودی اجرا می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرایی شدن طرح بازنگری خطوط اتوبوسرانی و اضافه شدن دو خط جدید در قم خبر داد.

تین نیوز

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرایی شدن طرح بازنگری خطوط اتوبوسرانی و اضافه شدن دو خط جدید در قم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عباس ذاکریان  با بیان لزوم تجدیدنظر و بازنگری در خطوط اتوبوسرانی اظهار داشت: کاهش و رسیدن به زیر 10 درصدی استفاده از حمل‌ونقل عمومی در 10 سال گذشته  دلایل بسیاری داشته که یکی از آن‌ها طراحی نامناسب مسیرهای اتوبوسرانی است.

وی بازنگری خطوط اتوبوسرانی را در طرح جامع حمل‌ونقل موردبررسی قرار داد و افزود: خطوط جدید بر مبنای کار آماری و علمی که در بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل انجام‌شده طراحی‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  خاطرنشان کرد: استفاده از تیم آماری حرفه‌ای در انجام تحقیقات و بررسی دقیق و طراحی جدید خطوط اتوبوسرانی نقطه مثبت طراحی جدید خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر قم است.

وی با بیان اینکه به‌زودی اتوبوس‌ها بر اساس مسیرهای جدید حرکت کرده و مسیرها به مردم و دانش آموزان اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود، یادآور شد: تغییر مبنای اتوبوسرانی از مسافر مبنا به پیمایش مبنا برای ارائه خدمات مناسب و حفظ سرفاصله‌ها برای کاهش زمان انتظار و سفر انجام‌شده و مسیرهای جدید از قطری به شعاعی تغییر می‌کند.

ذاکریان انتخاب زمان اجرایی برای راه‌اندازی خطوط جدید را ثبات در ترافیک آغاز سال جدید اعلام و اضافه کرد: یک خط ویژه از 72 تن تا پردیسان و یک خط هم پیرامون حرم برای تغییر جابجایی مسافران در هسته مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی ورود 110 دستگاه اتوبوس جدید را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حفظ سرفاصله‌ها برای کاهش زمان انتظار و سفر نکته مهمی است که در این بازنگری به‌صورت جدی به آن پرداخته‌شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.