| کد خبر: 197468 |

توصیه به مسئولان دولتی:

◄ مدیریت یارانه‌ای، سهمیه‌بندی و اولویت‌بندی را کنار بگذاریم

روش مدیریت یارانه‌ای، سهمیه‌بندی و اولویت‌بندی مصرف سال‌هاست که در کشورهای سوسیالیستی و کمونیستی هم کنار گذاشته شده است!

تین نیوز

در حالی که برخی فعالان بخش حمل و نقل به حضور فعال‌تر دولت در این بخش باور داشته و خواستار مداخله دولت در امور مختلف حمل و نقلی از جمله نرخ‌گذاری‌ها هستند یک کارشناس حمل و نقل معتقد است وظیفه دولت نرخ‌گذاری نیست، چرا که نه توان آن را ندارد و نه صلاحیت آن را.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس حمل و نقل در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری با نفی دیدگاه‌هایی که بر تداوم حضور پررنگ دولت در امور حمل و نقل تاکید دارد، گفت: وظیفه دولت سیاست‌گذاری و کمک به مبادله و کاهش موانع آن در بازار است نه حکمرانی بر آن.

این کاربر تین نیوز،  افزود: طرح‌هایی که سعی می‌کنند در مقابل قانون طبیعی عرضه و تقاضا مقاومت کنند و به‌صورت دستوری برای یک کالا یا خدمت قیمت تعیین کنند، محکوم به شکست هستند.

او تاکید کرد: سردمدار این فکر مدیران دولتی و تعزیراتی هستند که از الفبای بازار و تجارت بی‌اطلاع بوده و متاسفانه در مقام تصمیم‌گیری برای آن قرار دارند.

این کاربر تین نیوز، بیان کرد: دولت نمی‌خواهد قبول کند قادر نیست برای کرایه بار و کرایه تاکسی و بلیت هواپیما و اجاره خانه و شهریه مدرسه و دلار و خودرو و سکه و هزار و یک چیز دیگر نرخ‌گذاری کند.

به گفته وی، اختلاف نرخ واقعی با آنچه دولت تعیین می‌کند مایه فساد و رانت است که نمونه بسیار بارز آن در توزیع ارز 4200 تومانی بود که هر روز رسوایی فساد آن از جایی بلند می‌شود.

یک کاربر دیگر تین نیوز نیز در بخش نظرات این شبکه خبری با اشاره به پیشینه ساختار اقتصاد یارانه‌ای در کشور، نوشت: نظام یارانه‌ای و اقتصاد کوپنی از دهه ۵۰ شمسی پا به عرصه گذاشت و سازمان‌هایی مثل تعزیرات و بازرگانی شکل گرفت و بعد‌ترها سازمان‌هایی مثل هدفمندسازی یارانه‌ها، بهینه سازی مصرف انرژی و ...در همین راستا تشکیل شد.

مالک نخعی اظهار کرد: توسعه حمایت سازمان یافته از مردم با یارانه‌ها به خودی خود دسترسی به رانت برای توزیع‌کنندگان و فساد ذاتی با خود به همراه خواهد داشت.

او گفت: امروز ما نیازمند حذف قوانین دست و پا گیر هستیم و باید مدیران ارشد نظام تعادل اقتصادی را از طریق بازار آزاد به کشور برگردانند، روش مدیریت یارانه‌ای، سهمیه‌بندی و اولویت‌بندی مصرف سال‌هاست که در کشورهای سوسیالیستی و کمونیستی هم کنار گذاشته شده است!

نخعی افزود: بنابراین با ایمان به ناصحیح بودن اهم و فی‌الاهم کردن نیازمندی‌ها و یارانه‌بگیرها و یارانه دادن، باید راه اقتصاد آزاد را پیش گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.