| کد خبر: 197408 |

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حذف چهار صفر از پول ملی؛ به شرط کنترل تورم

حذف چهار صفر پولی، ربطی به تورم ندارد.

تین نیوز

خوانساری گفت: حذف چهار صفر پولی که از سوی دولت وارد فاز جدیدی شده است می‌تواند مناسب باشد به شراط آنکه بتوان تورم را کنترل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره حذف چهار صفر از پول ملی اظهار کرد: حذف چهار صفر از پول ملی که از سوی دولت اعلام و این روزها  وارد فاز جدید اجرایی شده است، طرحی مفید برای اقتصاد کشورهاست اما به شرط آن که تورم در کنترل مقامات پولی و بانکی باشد.

خوانساری در پاسخ به این پرسش که چرا بانک مرکزی با توجه به تورم امسال، دنبال حذف این صفر در سال‌های دیگر است؟ افزود: باید بپذیریم که این حذف چهار صفر از پول ملی، مشکلاتی را به همراه می‌آورد. هم اکنون نیز ما با مبالغ میلیون و میلیارد سر و کار داریم، و این روند در سایر کشورها نیز عملیاتی می شود پس هیچ هراسی از ارقام میلیونی و میلیاردی وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا حذف چهار صفر از پول ملی می‌تواند باعث کاهش تورم شود؟ گفت: معتقدم که این روش و کاهش میزان ارقام پولی، هیچ ارتباطی به نرخ تورم نخواهد داشت بلکه تنها در نقل و انتقالات پولی بار حسابرسان و متصدیان مالی کم تر می شود.

گفتنی است، وقتی صفر‌ها از پول حذف می‌شود مردم از لحاظ روانی احساس می‌کنند که پول کمتری را در معاملات روزمره هزینه می‌کنند. این در حالی است که مبادلات کنونی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با صفر‌های روی کاغذ انجام می شود، صفر‌هایی که عملا حتی تلفظ هم نمی‌شوند، اما در ترازنامه درجشان ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.