| کد خبر: 197313 |

فعالیت قطارشهری مشهد برای کاهش آلودگی هوا افزایش یافت

فعالیت قطار شهری مشهد با افزایش تعداد اعزام‌ها در خط یک این سامانه حمل و نقل شهری با هدف کاستن از آلودگی هوا افزایش یافت.

تین نیوز

فعالیت قطار شهری مشهد با افزایش تعداد اعزام‌ها در خط یک این سامانه حمل و نقل شهری با هدف کاستن از آلودگی هوا افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد افزود: با این اقدام تعداد اعزام های خط یک از ۳۴۲ اعزام به ۳۵۶ اعزام در روز افزایش یافت.

وحید مبین مقدم گفت: در حال حاضر با توجه به تعداد ناوگان موجود، سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط یک و در ساعات پیک سفر پنج دقیقه و در سایر ساعات شش دقیقه برنامه ریزی شده است.

وی از جا به جایی بیش از ۲۵ میلیون نفر از طریق خط یک و دو قطارشهری طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: ۲۰ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۱۰ نفر مسافر از طریق خط یک و بقیه از طریق خط دو جا به جا شده اند.

کلانشهر مشهد طی روزهای گذشته ۱۲ روز پیاپی وضعیت آلودگی هوا را تجربه کرد.

خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند.

مسیر توسعه ۴/۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴/۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یک در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.