| کد خبر: 197281 |

◄ کاهش تصادفات و ایمنی معابر جزو اولویت‌های شهرداری است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر ضرورت اتخاذ تدابیر ترافیکی و اعمال نظارت جدی برای کاهش تصادفات تاکید کرد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر ضرورت اتخاذ تدابیر ترافیکی و اعمال نظارت جدی برای کاهش تصادفات تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «محسن پورسیدآقایی» در جلسه شورای معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق 22 گانه، 3 عامل انسان، جاده و خودرو را از کاربران اصلی ترافیک در جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به رشد سریع جمعیت در پایتخت، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است، ازاین‌رو به‌منظور کاهش تصادفات و سوانح علاوه بر اعمال قانون، با تعاملی که بین قوه قضاییه و پلیس و شهرداری به وجود آمده است، کاهش تصادفات و ایمنی معابر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: معابر باید به‌گونه‌ای مهندسی‌شده باشند که کمترین تلفات و خسارات ناشی از آن‌ها رقم بخورد. وجود حفاظ‌ها و حاشیه‌های ایمن و همچنین ایمنی خودروها باید به‌صورت همه‌جانبه موردبررسی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش وقوع تصادفات و افزایش انضباط عبور و مرور یک ضرورت انکارناپذیر است اظهار داشت: پس از ایمنی معابر، فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

پورسیدآقایی در ادامه با اشاره به بررسی مدل‌های حمل‌ونقل و ترافیک مبدا و مقصد در پایتخت و آمارسنجی صورت گرفته در این معاونت تصریح کرد: بر اساس آمار توزیع طول سفر سواره به تفکیک نوع وسیله نقلیه در شهر تهران، خودروی شخصی بیشترین سهم را در تردد روزانه شهروندان داشته و پس آن به ترتیب تاکسی، مترو و اتوبوس بیشترین سهم مُدهای حمل‌ونقل مبدا و مقصد شهروندان را به خود اختصاص می‌دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.