| کد خبر: 197235 |

هوای تهران در 6ماه نخست امسال چگونه بود؟

نیمی از سال98 گذشت و در این نیمه «ازن» اصلی‌ترین آلاینده هوای تهران بود. این آلاینده که در هوای گرم خودنمایی می‌کند، امسال 26روز موجب آلودگی هوای پایتخت شد.

تین نیوز

نیمی از سال98 گذشت و در این نیمه «ازن» اصلی‌ترین آلاینده هوای تهران بود. این آلاینده که در هوای گرم خودنمایی می‌کند، امسال 26روز موجب آلودگی هوای پایتخت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری، حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان 31شهریور هوای تهران 25روز پاک، 136روز سالم، 24روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مقایسه هوای 6‌ماه نخست امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که اگرچه تعداد روزهای آلوده نزدیک به هم بوده اما روزهای پاک رشد 3برابری نسبت به سال97 دارد. همچنین روزهای پاک 6‌ماه نخست امسال، نسبت به‌مدت مشابه 10سال اخیر نیز بیشتر بوده است.

شهیدزاده درباره وضعیت هوای ماه‌های گذشته امسال در تهران اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت هیچ روز ناسالمی به ثبت نرسیده و در همه روزها کیفیت هوا مطلوب بوده است. در عین حال در تمامی روزهایی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا ناسالم برای همه بوده، آلاینده شاخص در هوای تهران، آلاینده ازن بوده و فقط در 8روز آن ذرات معلق هم بالاتر از حد استاندارد دیده شده اما باز هم آلاینده ازن مقدار بیشتری داشته و به‌عنوان شاخص حساب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین براساس گزارش‌های رسیده، بیشترین غلظت روزانه ازن در سطح زمین در ساعات بعدازظهر و طی ماه‌های گرم سال است. طی امسال نیز با گرم شدن هوا از نیمه دوم خردادماه بر میزان غلظت این آلاینده افزوده شد. وی افزود: در آخرین روز تابستان امسال همچنین بر اثر افزایش گردوغباری که از غرب و شمال‌غرب به تهران وارد شد، از کیفیت هوا کاسته شد تا نخستین روز 6ماه دوم سال هوا با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس مواجه شود.

شهیدزاده خاطرنشان کرد: در 6ماه دوم که ترددهای شهری با افزایش 4.5میلیونی سفرهای تحصیلی مواجه می‌شود، باید برای کنترل تردد موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها و وسایل نقلیه فرسوده چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.