| کد خبر: 197216 |

◄ ممنوعیت دریافت وجه از رانندگان در قبال صدور حواله لاستیک + سند

سرپرست دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت هرگونه وجه در قبال صدور حواله لاستیک از رانندگان را فاقد وجاهت قانونی دانست.

تین نیوز

سرپرست دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت هرگونه وجه از رانندگان در قبال صدور حواله لاستیک را فاقد وجاهت قانونی دانست.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان این موضوع را در پاسخ به استعلام هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچالدار استان تهران بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچالدار استان تهران در این زمینه گفت: در مواردی مشاهده شده که انجمن های صنفی رانندگان بابت صدور حواله لاستیک مبالغی متغیر از رانندگان بابت صدور حواله لاستیک دریافت کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، عبدالله خانعلی افزود: پس از این رخداد، انجمن رانندگان کامیون‌های یخچالدار استان تهران اعتراض و شکایتی تقدیم مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمود و در این خصوص از آنان استعلام کرد که پاسخ این سازمان (سند پیوست) نیز بر عدم وجاهت قانونی دریافت این وجه تاکید داشت.

وی تاکید کرد: از آنجا که بر اساس تصمیمات مسئولان کشوری، لاستیک مصرفی ناوگان حمل کالا در ازای پیمایش مسافت مشخصی به ناوگان تعلق می‌گیرد و مالکان و رانندگان در زمان خرید و تحویل لاستیک قیمت نهایی را به فروشنده پرداخت می‌کنند، بنابراین پرداخت هر گونه وجهی از رانندگان تحت عنوان ارایه خدمات یا هر عنوان دیگری غیر قانونی و از طریق تعزیرات شهر و استان مربوطه قابل شکایت و پیگری است.

به گزارش تین نیوز، این مقام صنفی پیش از این نیز در مورد دریافت هزینه از رانندگان بابت ارایه حواله لاستیک، عنوان کرده بود: تاریخ حمل و نقل ایران، نشان داده است رانندگان به‌دلیل عدم آگاهی از حقوق خود و عدم مشارکت در کارهای گروهی اجازه سواستفاده به همگان را داده‌اند، ولی از هیئت مدیره تشکلات رانندگان انتظار است هزینه خدمات خود را از کسانی که به ایشان خدمات می‌دهند دریافت کنند، نه از راننده.

وی افزوده بود: در اینجا پرسشی از هیئت مدیره تشکل‌های رانندگان دارم؛ به نظر خودتان شما به چه کسانی خدمات می‌دهید؟ وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان راهداری، صنایع لاستیک سازی، لاستیک فروش، یا راننده؟

 خانعلی تاکید کرده بود: انجمن کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در اعتراض به این رفتار تشکل‌های صنفی نامه‌ای تقدیم ریاست سازمان راهداری نموده است.

photo_2019-09-30_15-36-56

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام

    جالب تر اینکه جناب آقای مهران قربانی معاونت محترم حمل ونقل سازمان راهداری نیز طی نامه ۹۳۵۱۴/۷۴ مورخه ۶/۷/۹۸ نیز نداشتن وجهه قانونی دریافت وجه بابت حواله لاستیک را به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام نموده اند .ولی دراستان خراسان رضوی انجمن وکانون کامیونداران همچنان نسبت به دریافت اینگونه وجوه فرا تر از رانندگان اقدام میکنند .

    ظاهراً هیچ مرجعی برای رسیدگی وجود ندارد.